Avatar billede weevil_dk Nybegynder
26. januar 2006 - 01:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

<ul><li> punkter skal stå vertikalt, istedet for horizontalt!

hvordan gør man det?
når man har lavet et menupunkt og afsluttet </li>
går den automatisk en linie ned!

jeg vil have min menu stående vertikalt og ikke horizontalt!
Avatar billede acid-head Nybegynder
26. januar 2006 - 01:37 #1
Du mener vel, at du gerne vil have din menu horisontal?
Måske kan dette bruges, det er nok lidt mere fancy end det du søger, men CSS'en må kunne bruges:
http://www.phoenity.com/newtedge/horizontal_nav/
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
26. januar 2006 - 01:39 #2
øhh, nu jeg helt forvirret, men du kan jo få lov at se det jeg har lavet? så kan du jo selv regne ud hvordan det er jeg gerne vil have det, nemlig modsat :)

http://www.weevil.dk/cv/menu.html
Avatar billede acid-head Nybegynder
26. januar 2006 - 01:43 #3
Ja.. Din menu står vertikalt nu.. Tænk på at horisontalt følger horisonten ;)

http://css.maxdesign.com.au/listutorial/horizontal_master.htm

Ovenstående link viser hvordan du gør..
Avatar billede acid-head Nybegynder
26. januar 2006 - 01:44 #4
Det vil altså sige, at du bare skal tilføje følgende til din CSS-fil:

#list-menu ul li { display: inline; }
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
26. januar 2006 - 01:57 #5
hehe, jeg slap uden om og lavede det lidt om, så , nu er det bare i en tabel!? og virker fint, hvis i er nysgerrige så kan i jo kigge på http://cv.weevil.dk
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
26. januar 2006 - 01:58 #6
tak for hjælpen ;)
Avatar billede acid-head Nybegynder
27. januar 2006 - 21:53 #7
Det er også en fin løsning..

Der er dog en fordel ved den anden; at hvis man vil læse din side i en simpel browser, fx lynx, som jo er ren tekstbaseret, kan tabel-designet komme til at forvirre meget..

Hvis man bruger CSS til al layoutet, vil en side der ikke understøtter CSS jo bare vise siden i den (forhåbentligt) logiske rækkefølge man har lavet elementerne.. Hvis du kan følge mig? :)

Tak for point, i øvrit :)