Avatar billede svinehund Nybegynder
27. april 2001 - 14:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Divx på TV

Hejsa
Er der nogen som ved hvordan jeg kan få vist Divx film på mit TV, ved hjælp af mit Geforce 256 grafikkort, som har S-VHS udgang??
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. april 2001 - 14:50 #1
ja.. du skal tilslutte det med et xhs kabel (tror jeg det hedder)

sluk computeren.
tænd for fjernsynet (på den rigtige kanal som passer til din udgang)
tænd computeren. Det skulle vist faktisk være det hele. =)
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. april 2001 - 14:52 #2
xhs=vhs
Avatar billede svinehund Nybegynder
27. april 2001 - 14:59 #3
Ja det er et S-VHS kabel ikke???
Avatar billede spectual Nybegynder
27. april 2001 - 15:01 #4
Det er vist også noget med at man skal skifte til TV under egenskaberne for kortet?!

Avatar billede lassebm Nybegynder
27. april 2001 - 15:43 #5
jo. et med tv,lyd så du du skal smide den ene ende i lydkortet og den anden oppe i lydindgangen på tv-et og den anden i gfxkortet of tv-indgangen på tv\'et. Du skal muligvis bruge et scart stik, men det er ikke sikkert det er nøvendigt hvis du har indgangene på fjernsynet i forevejen! =)
Avatar billede tigerroad Nybegynder
27. april 2001 - 18:45 #6
Hvis du vil have dit skærmbillede ud på dit tv afhænger det af flere ting.
1. Hvilket fjernsyn du.
2. Hvilket graffikkort du har
Lad os tage det med tv\'et først. Hvis det har en s-vhs indgang, for så kan du trække dit s-vhs kabal fra pc til tvdirekte uden brug af scarstik.
Billede kvaliteten afhænger meget af hvilket tv du har. et 21\" mono Prosonic er ikke at anbefale, da farverne bliver meget dårlige. Men nu bruger jeg et ældre Philips tv hvor det ser rigtig godt ud. For at skifte fra skærm til tv skal du i egenskaber for skærm vælge fanen indstillinger, derefter avanceret og til sidst display.
Avatar billede tigerroad Nybegynder
27. april 2001 - 19:15 #7
Du skal nok sætte din skærmopløsning til 800x600
og så skal du bruge AV-kanalen på dit fjernsyn. Hvis du S-VHS indgang hedder den noget ligende ext-2
Avatar billede svinehund Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:16 #8
Det virker sku ikke!!!
Avatar billede tigerroad Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:48 #9
hvad er problemet. Hvad gør du. Hvad sker der. Hvad bruger du af kabler og graffikkort.
Avatar billede tigerroad Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:54 #10
har du s-vhs indgang på dit tv eller bruger du scarstik converter