Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 21:37 Der er 21 kommentarer

Henter ikke korrekt ip / ikke forbindelse til DHCP server

Hej
Jeg har netop fået oprettet bredbånd via Dansk Bredbaand (dbnet). Jeg kan dog ikke få det til at fungere - jeg fanger ikke den rigtige ip.
Jeg har prøvet:
ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew

Flush samt release fungerer korrekt, men renew virker ikke - efter et stykke tid, ca. 30 sek, kommer der en fejl der siger:
An error occured while renewing interface Local Area connection 2: unable to contact your DHCP server. Request time out.

Dhcp er enabled.
Jeg har også forsøgt først med fast ip, og derefter med automatisk - det er med automatisk det burde fungere, men det gør det ikke...
Iflg. dbnet, burde det være nok, bare at sætte stikket i, men det er det ikke, i dette tilfælde...
Har lidt på fornemmelsen at netkortet låser til den router jeg har brugt tidligere, men jeg har slået det trådløse netkort fra, og har kun aktiveret forbindelsen via kabel.

Når jeg sætter kablet i, reagerer lysene på boksen i væggen, så jeg går ud fra, at der er forbindelse mellem boks og pc.

Derudover, efter genstart, henter pc'en den gamle ip igen...

Håber der er nogle rigtigt gode råd at hente her!

Med venlig hilsen
Ida
Avatar billede kim Nybegynder
23. januar 2006 - 21:43 #1
Er der lys i link lampen ?
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 21:45 #2
ja, der er grønt lys i stikket bag i pc'en, og der kommer et ekstra grønt lys i boksen på væggen
Avatar billede kim Nybegynder
23. januar 2006 - 21:53 #3
prøv at skrive arp -a og poste her
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 21:54 #4
der står:
No ARP Entries Found
Avatar billede kim Nybegynder
23. januar 2006 - 21:56 #5
prøv ipconfig /all
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 22:00 #6
hvilken linie skal du bruge?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 22:05 #7
isb.
Dem alle.

"efter genstart, henter pc'en den gamle ip igen.", Hvilken ip er det?
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 22:14 #8
ipconfig /all når det trådløse netværk er disabled:

Ethernet adapter Local Area Connection 2:

        Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast    Ethernet NIC
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-02-3F-xx-xx-xx
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.82.208
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 22:18 #9
ipen 169.254.82.208 er bare en fiktiv en windows tildeler netkortet når den ikke kan finde en dhcp server.

Er du sikker på at kablet virker du bruger eller er det rigtige kabel = alm netkabel og ikke krydset. har det virket før?
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 22:20 #10
kablet er ikke et krydskabel. Jeg har før brugt det til at oprette forbindelse - dog ikke denne...
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 22:20 #11
er du sikker på at realtech netkortet virker? har du et andet du evt kan prøve med
Avatar billede kim Nybegynder
23. januar 2006 - 22:21 #12
den ip adresse er en default som alle har når de ikke motager en dhcp adresse.
Avatar billede kim Nybegynder
23. januar 2006 - 22:22 #13
prøv med et krydset
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 22:23 #14
hmmm - ok. Vil det sige, at det formentligt er hos udbyderen dbnet, fejlen er?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 22:27 #15
det stik hvor du sætter kablet ind i boksen hende på vægen hvad hedder det? lan eller wan?
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 22:32 #16
det står der desværre ikke...
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 22:36 #17
der skal gerne være en tekst ud for porten oven på eller ligende.

hvis du kigger i manualen hvad sigen den så? det er vel en oversigt. Er du sikker på at du har samlet din internet forbindelse korrekt. jeg er lidt i tvivel om det ( undskyld jeg skriver det)
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 22:41 #18
Boksen er blevet leveret og sat op af en tekniker fra dbnet. Der er kun indgang/udgang til 1 stik. Der er ikke nogetsted på boksen angivet, om det er LAN eller WAN. Heller ikke i den quick-guide der følger med, står der noget.
Det er en fiber-forbindelse...
Er et Straight through UTP Cat5e kabel et alm. netværkskabel?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 22:45 #19
ja  Straight through UTP Cat5e kabel = et alm. netværkskabel

Et krydset heder crossover

ok når du beskriver det sådant. måske din linje ikke er aktiv fra udbyderens side så det er derfor du ikke kan få hul igennem du bliver nok nød til at ringe og hører deres support
Avatar billede isb Nybegynder
23. januar 2006 - 23:09 #20
ok - tror også det må blive løsningen, desværre - var jo også bare en smule spændt på en 10mbit forbindelse :-)
tak for forsøg på hjælp dog!
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 23:24 #21
Du kan jo vende tilbage når du ved mere om det er deres fejl eller noget andet