Avatar billede mstorgaard Praktikant
23. januar 2006 - 19:39 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Oprette egen server

Nu har jeg set en del hjemmesider som bruger fx IP til at vise hjemmesiden. Hvordan sætter man sådan en server op? Og hvad kræves der af computer og penge?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. januar 2006 - 19:45 #1
Det kræver at man har en internetforbindelse med fast ipadresse.  så skal du installere en Webserver på din pcer samt fortælle din router hvis du har en at den skal Port forwarede port 80 til din pcer fortalt i grove træk.

Der findes mange forskellige webservere.

Microsoft personal webserver er en af dem som følger med Windows.
Avatar billede screem_brille Novice
23. januar 2006 - 19:46 #2
det kan gøres gratis med linux, men med windows skal du have fat i en server version (da xp/2000 kun kan hoste en side) med IIS, pris og hardware kommer an på hvad siderne skal hoste, båndbredde, antal brugere i peak tid osv.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
23. januar 2006 - 19:51 #3
1. Kan man installere en Webserver, som et program, dvs. uden at slette WinXP?

2. Er det muligt bare at koble et domæne man ejer på ens Webserver?
Avatar billede screem_brille Novice
23. januar 2006 - 19:55 #4
1 ja det er muligt.
2. ja det er også muligt (og det man gør)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
23. januar 2006 - 20:01 #5
1. Hvilke programmer kan bruges til det?

3. Hvordan Forwarder man en port?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
23. januar 2006 - 22:13 #6
du har også den mulighed at installere Apache webserver. Både på linux og på en windows Pc. www.apache.org det er gratis, open source. Jeg har selv afprøvet det, det virker, både på win 2000 og på xp.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
24. januar 2006 - 12:52 #7
Opsummering:
- Webserver
- Domæne (Det koster vel ikke noget at få flyttet et domæne?)
- Fast IPadresse
- Port forwarded

Er der andet?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
24. januar 2006 - 14:05 #8
jo som regel koster det penge hso de fleste webhoteller fordi en teknikker skal ændre hvor DNS skal pege hen... jeg ved ikke om dkhostmaster.dk gør det gratis, men det har jeg svært ved at forestille mig.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
24. januar 2006 - 16:29 #9
ok, tak for det :)

Læg svar allesammen
Avatar billede levithan Nybegynder
24. januar 2006 - 16:30 #10
ok da
Avatar billede screem_brille Novice
24. januar 2006 - 16:56 #11
svar
Avatar billede humpfrey Nybegynder
24. januar 2006 - 17:03 #12
takker for point
Avatar billede mstorgaard Praktikant
24. januar 2006 - 17:26 #13
Tak for hjælpen alle tre :)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
23. marts 2006 - 21:49 #14
takker for point, og held og lykke med din server