Avatar billede mancas11 Nybegynder
23. januar 2006 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

søgefunktion crasher i winXp Pro

Hej Eksperten,

Jeg bruger søgefunktionen i winxp's stifinder rigtig meget, af en eller anden grund er min stifinder begyndt at chrashe hver jeg starter en søgning. Jeg har kørt en diskfragmentering og scannet for virus/spyware, dette har ikke hjulpet.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 13:57 #1
I kommandoen Kør, skriver du sfc /scannow og trykker enter.
Så scannes der for fejl. Det er muligt at du skal bruge din XP cd.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
23. januar 2006 - 14:17 #2
Jeg har gjort som du foreslog, men det løste ikke problemet!
Avatar billede darrich Novice
23. januar 2006 - 14:48 #3
Har du prøvet at anvende systemgendannelse og køre den tilbage til en dag før problemet opstod?
Menuen start -> Hjælp og Support -> systemgendannelse
Avatar billede boxer Nybegynder
23. januar 2006 - 15:05 #4
Jeg har et forslag mere som dog er noget mere omfattende:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
En repair af windows. Læs venligst hele linket inden du beslutter dig om det er noget du vil kaste dig ud i.
Avatar billede cmoz Praktikant
23. januar 2006 - 15:15 #5
Jeg har oplevet at nogle video/media clips der blot når de markeres, får explorer til at crashe. Det kunne være lidt det samme her bare når søgningen falder over filen i stedet for at vælge den.

Har du prøvet at afgrænse søgningen. Start med at i f.eks. roden af C: at søge på en folder og hvis der ikke sker noget gå videre til næste, osv. Så kan du hurtigt mindste søgeområden til hvilken medie fil der laver problemer, hvis altså det er det.

Det kan måske være noget med et codec der er installeret og måske miskonfigureret, evt. prøv at afinstallere disse hvis du har installeret nogle, også geninstallere dem.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
23. januar 2006 - 15:26 #6
Jeg har prøvet at afgrænse søgningen + søge i mapper uden medie filer - den crasher hver gang!

Mht. en win repair så tror jeg egentlig hellere jeg vil lave en ren installation hvis det skal komme så vidt.

Jeg vil prøve med en systemgendannelse i morgen, med mindre der er andre forslag...?
Avatar billede cmoz Praktikant
23. januar 2006 - 15:36 #7
Har du kigget i event viewer aka logbog, start -> kør/run, indtast eventvwr også OK, også i application/program eller system logs.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
25. januar 2006 - 15:10 #8
Jeg fandt ud af at problemet var kommet efter installation af et bestemt program, som jeg nu har afinstalleret - dette har løst problemet...

Kom med et svar så smider jeg point'ne efter jer :->

og tak for hjælpen!
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 15:27 #9
Velbekomme.
Avatar billede cmoz Praktikant
25. januar 2006 - 19:41 #10
Det var så lidt :-)