Avatar billede ioni Nybegynder
22. januar 2006 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ram til en dell pc

Hi,
jeg har en dell pc jeg skal opgradere med mere ram. Jeg har kigget i "kassen" og der er to slots med hver 256 mb. Jeg vil gerne op på 2 GB og skal derfor købe 2x1 gb ram eller 1x2 gb ram. Har talt med en forhandler(sælger) der siger at der er 4 slots på et motherboard og jeg derfor kan nøjes med 1x1 gb og 1x512mb.

Spørgsmål:
- Jeg kan kun se to slots på mit motherboard! Er der default 4 slots på et motherboard.

- Kan jeg købe 1x2gb blok + anvende 1x 256mb ram-blok, som allerede sidder i maskinen, dvs 2,25 gb ram ialt.
Avatar billede donby Nybegynder
23. januar 2006 - 02:23 #1
tjah hvis du ikke kan se 4 ram slots så er der nok ikke 4 ram slots, hvor vidt du kan købe 1 enkelt 2gb ram blok kommer an på bundkortet. Hvad hedder bundkortet? hvis du ikke ved det så gå ind på lavalys.com og hent en trial version af everest, det kan fortælle dig hvad bundkortet hedder, så er det ikke noget prob at finde ud af hvad det har af slots og hvad det kan tage af ram størrelser
Avatar billede ioni Nybegynder
24. januar 2006 - 10:58 #2
super, har givet det et check og fundet ud af hvad jeg skal have af ram. Smid et svar så du kan få point.
Avatar billede donby Nybegynder
24. januar 2006 - 11:05 #3
kanon, hvad blev det til???
Avatar billede ioni Nybegynder
24. januar 2006 - 19:47 #4
2 x 1 gb DDR400, Der er 4 slots så jeg kommer op 2, gb. Juhu.
Avatar billede ioni Nybegynder
24. januar 2006 - 19:47 #5
2,5 gb
Avatar billede donby Nybegynder
24. januar 2006 - 19:48 #6
husk at sætte de 2gb i slot 1 og 2