Avatar billede mikkelk Nybegynder
20. januar 2006 - 20:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Find forskelle mellem 2 databaser - og synkroniser design

Jeg står og skal viderudvikle et eksisterende databasesystem. I den forbindelse skal jeg lave en masse ændringerne i designet af databasen, som jeg vil lave på en lokal udgave.
Mit spørgsmål er så følgende: hvordan får jeg opdateret designet på driftsdatabasen så det matcher min udviklingsdatabase, uden at fjerne data?
Det jeg meget gerne vil undgå er at skulle lave en masse SQL-scripts manuelt...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. januar 2006 - 09:48 #1
du kan bruge red gate sql bundle.
Det kan synkronisere data for dig.
http://www.red-gate.com/
Jeg bruger det selv og det er meget hurtigt og effektivt.
Avatar billede trer Nybegynder
21. januar 2006 - 22:31 #2
Udover red-gate - som er et dejligt værktøj - så kan du også lade Enterprise Manager lave "change-script" for dig - der er en ikon til det når du er på design af tabeller.

mht stored procedures, triggers, relationer et al - så scripter du blot disse og fyrer det script af mod driftsdatabasen.

Og sørg lige for at tage en FULD backup af databasen før du begynder at fyre scripts af ...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
18. juni 2007 - 09:29 #3
Kan faktisk ikke huske hvad jeg gjorde for at løse det nu det er så længe siden :-)

Men smid et svar begge to, så kan i få jeres point.
/Mikkelk
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. juni 2007 - 08:35 #4
Svar :)
Avatar billede trer Nybegynder
19. juni 2007 - 22:50 #5
Det er reelt set kun Chaos der har givet et svar på spørgsmålet. Mit var mere en orientering om funktionalitet man kan bruge undervejs.

så giv kun point til Chaos.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
19. juni 2007 - 23:19 #6
Ok...hermed point...