Avatar billede sbmoller Nybegynder
20. januar 2006 - 18:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

S-video kabel til projektor, hvorfor dårlig kvalitet?

Jeg har en projektor og tilhørende s-video kabel og et almindeligt skærmkabel. Normalt har jeg brugt det almindelige skærmkabel hvilket viser billedet i go kvalitet. Nu bruger jeg istedet mit s-video kabel, men kvaliteten er forringet markant, gør jeg noget forkert eller giver brug af s-video kabel bare dårligere kvalitet?

På forhånd tak

Simon Møller
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 18:48 #1
hvad mener du med alm kabel skærm kabel ? hvad benytter du som signal kilde ?
Avatar billede sbmoller Nybegynder
20. januar 2006 - 18:50 #2
det er et helt almindeligt skærmkabel som sidder fra almindelige skærme ned på skærmkortet, jeg er ikke lige obs på hvad man kalder det kabel, dsub ?
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 18:53 #3
øhh hvorfor lægger du det som svar ?

et VGA kabel er meget bedre end et S-video kabel, da et VGA signal har en meget større båndbredde, hvilket giver et meget skarpere billede, så der er forklaringen.
Avatar billede sbmoller Nybegynder
20. januar 2006 - 18:55 #4
hehe fejl, dvs der er ikke noget at gøre for at forbedre kvaliteten? udover at sætte det gamle kabel i igen?
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2006 - 18:57 #5
nej der er intet man kan gøre, et VGA kabel vil "altid" se bedre ud end et S-video kabel
Avatar billede sbmoller Nybegynder
26. januar 2006 - 15:41 #6
mange tak ;)