Avatar billede xdont Nybegynder
20. januar 2006 - 10:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2. Combobox med afhængighed

Jeg vil gerne have 2. combobox hvoraf den ene er afhængig af hvilket valg brugeren laver i den første.

Værdi'eren kommer fra en database.
Avatar billede ffsoft Praktikant
20. januar 2006 - 10:55 #1
Du har to comboxe, cbo1 og cbo2. De skal være inden for form tags og der skal osse
være to submit knapper, en ved hver combobox. Når du så har valgt en værdi fra
første comboboks, submitter du og aflæser værdien af cbo1. Denne værdi lægger du i en
variabel og variablen bruger du så i det SQL udtryk der henter data til at fylde cbo2 med.

Select * From tblTabel Where begrænsning = cbo1variabel.

Vil du have det dynamisk så lige så snart man har ændret i cbo1 skal cbo2 være
klar med data, skal der laves noget javascript.
Avatar billede xdont Nybegynder
20. januar 2006 - 11:41 #2
Det skulle helst være lidt dynamisk, så ellers tak for hjælpen. Jeg opretter et spr. i javascript kategorien.