Avatar billede kuncho Nybegynder
19. januar 2006 - 22:57 Der er 19 kommentarer

En hjemmeisde som eksperten.dk

Er der nogle herinde der tør skyde på hvad en hjemmeside som
eksperten.dk koster at lave..?

Bare sådan ca...
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2006 - 23:01 #1
<ole>

En masse kaffe og junkfood - samt lidt strømforbrug til PC'en ... og natlampen  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede kuncho Nybegynder
19. januar 2006 - 23:03 #2
Hmm tænkte mere i kolde kontanter..

Mener du at du kan lave sådan en side..????
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2006 - 23:09 #3
aha ... du mener, hvad det koster at få den lavet  ;o)

Du kommer ingen steder under 50.000 - men derudover afhænger prisen i høj grad af krav til kvalitet og performance, m.m.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 23:12 #4
Godt bud olebole - vil nok skyde på du skal over 100.000 før du har noget der kan bruges til noget. Og der til kommer faste udgifter - De færreste ting performer direkte ved opsætning... kræver noget learning by doing. Det er ikke et engang beløb.
Avatar billede kuncho Nybegynder
19. januar 2006 - 23:13 #5
Okay jeg troede egentlig at det var dyre 50.000 at lave..
Men hvis kvaliteten og performance skulle være på samme niveau
og man f.eks skippede pointsystemet..
Avatar billede kuncho Nybegynder
19. januar 2006 - 23:14 #6
hov.. mangler lige "dyre end 50.000"
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2006 - 23:47 #7
Du kan sikkert finde 'kodere', der vil lave noget, der ligner for 50.000 - men som sagt afhænger det af en bunke ting ... prisfastsættelse er somregel en længere øvelse  :)

Eksperten blev oprindelig skrevet, som de fleste PHP-kodere ville kode den, men det har i mange omgange vist sig slet ikke at være godt nok.
Idag er der næsten 700.000 spm. i DB'en - og over 300 online brugere kl. 23:30 en torsdag aften (E's tal for online-brugere har til tider vist sig upålideligt, så tag det med et gran salt :). Det er langt mere, end den oprindelige kode kunne holde til ... for ikke at tale om hardware.

Skal du have en fuld professionel version i en opsætning, der kan klare en fremskrivning af E's belastning med en håndfuld år, bliver det rigtig dyrt ... laaangt over de 100.000. Men så er den også bedre en E  ;D
Avatar billede kuncho Nybegynder
19. januar 2006 - 23:52 #8
Det regnede jeg faktisk også med..
Har du nogen forslag til danske firmaer der kan lave en sådan hjemmeside...?
Helst med beliggenhed i Odense eller Fyn
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2006 - 00:23 #9
Kuncho >>>
Personligt ville jeg tage mig af det selv! Hvis jeg ikke havde mine skills ville jeg se om jeg kunne teame op med en/nogle god(e) kodere. Mit indtryk af hvad der bliver leveret af firmaer er engangs knald og som sagt så er det en kort fornøjelse. Success kræver som jeg allerede har været inde på en længere varende indsats.

Skrev for noget tid siden en blog lidt relateret til emnet...
http://reginsweb.blogspot.com/2005/12/i-am-aware-that-only-5-mio.html
(ikke det bedste jeg har skrevet)
Avatar billede kuncho Nybegynder
20. januar 2006 - 00:31 #10
Du mener jeg skal finde nogle kvalificeret personer selv og fortælle dem
hvilken type hjemmeside jeg vil have..
Eller hvad

OLEBOLE

"Idag er der næsten 700.000 spm. i DB'en - og over 300 online brugere kl. 23:30 en torsdag aften (E's tal for online-brugere har til tider vist sig upålideligt, så tag det med et gran salt :). Det er langt mere, end den oprindelige kode kunne holde til ... for ikke at tale om hardware."

Mener du at der er flere herinde eller færre..???
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2006 - 00:51 #11
For et stykke tid siden talte den i hvert fald for mange ... det ser nok mere realistisk ud nu  :)

Jeg kender intet til projektet - dets historie og begrundelse samt øvrige sammenhænge - eller dig eller dem, du evt. måtte være sammen med. Hvordan du skal gribe et projekt af den størrelse an, afhænger af en masse ting, jeg ikke aner det ringeste om.
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. januar 2006 - 09:08 #12
Hvis du virkelig er villig til at ofre de penge det koster, synes jeg du skal smide et indlæg ind i job/opgaver.

Når det er gjort synes jeg du skal søge lidt rundt på google efter reklamebureauer og freelancere, og bede efter tilbud fra lidt forskelligt.

Så kan du bedre sammenligne de priser du får. Bare sørg for at finde en der er der senere når der skal udvikles videre på systemet.
Avatar billede areon Nybegynder
20. januar 2006 - 10:27 #13
Hej Kuncho og resten.. Jeg har fulgt tråden lidt, og vil da lige tilbyde min hjælp.

Lad mig høre helt konkret hvad du vil have udviklet. tsorensen@nightlife.bg og i hvilket sprog du foretrækker.

Skriv en mail til mig og jeg skal forklare dig hvorfor jeg kunne være interessant.
mvh
Thomas
Avatar billede mortenvb Nybegynder
20. januar 2006 - 14:02 #14
hej Kuncho.
Jeg kan anbefale areon (Thomas). Han har lavet mit site, til meget attraktiv pris og er en kompetent og flink fyr.
Hilsen Morten
Avatar billede kuncho Nybegynder
20. januar 2006 - 14:11 #15
Hej
Areon har sendt dig en mail...
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2006 - 16:21 #16
aeron >> www.nightlife.bg er forhåbentlig ikke noget, du har skrevet ...(?)  :)
Avatar billede areon Nybegynder
25. januar 2006 - 15:46 #17
:) nightlife Ltd. er jeg medejer af men nej har INTET med dets system og programmel at gøre mere.. Udelukkende passiv og finansiel ejer.

Men selvom siden er langt fra up to date, hjalp jeg da til med at udvikle grundmodulet til det for ca. 2 år siden. Men så har de ligesom "selv" taget over. :)

Ellers andet der kunne have interesse Hr. ?
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2006 - 22:49 #18
Ja, det er der da sikkert, men ikke noget, der ligefrem presser sig på for tiden, Hr.  :)

- og så kender jeg i øvrigt udmærket problemet med, at andre overtager en kode ... og gør sære ting i tegn og bogstaver  ;o)
Avatar billede areon Nybegynder
30. januar 2006 - 09:12 #19
:)