Avatar billede ahk Nybegynder
19. januar 2006 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil mit bærbar ikke finde IP adressen?

Heysa...

Jeg har et giga problem. jeg har lige reinstalleret windows xp på min bærbar, som har trådløs netværk. Nu når jeg opretter forbindelse til min netgear router, så bliver den vd med at sige at den er igang med at finde netværksadresse. Det siger nemlig ugyldig ip adresse. Og jeg har afkrydset den del hvor den skal finde IP automatisk. Og al det der med dns og dhcp er prøvet.
Der er koblet en stationær til nettet via ledning og den virker, så det ik internettet der fejler. det kan da heller ikke være min bærbar da når jeg søger efter routere så finder den også andre, og med de andre kan jeg godt komme på nettet.
Men hvorfor vil den hente ip adresse fra MIN router? Plz hjælp
Avatar billede tax Nybegynder
19. januar 2006 - 20:31 #1
Det lyder som om at din kode er gal.

Hvis du har indtastet en forkert kode gør den netop det. Ihvertfald med WEP kryptering. Jeg er ikke helt sikker RSA gør det samme, men jeg regner med det.

Det nemmeste vil være at prøve at verificere koden, ved at taste den ind igen. Hvis det ikke spiller så læs bag på routeren hvilken model den er og gå på producentens hjemmeside. Der kan du (som regel) finde en manual, der beskriver hvordan du resetter den fuldstændigt. (Ofte noget med en resetknap der skal trykkes på med en papirclip samtidig med strømmen tages... eller noget i den stil)

Så skulle den blive resat til fabriksindstillingen, og du kan opsætte den forfra.

Samtidig ville jeg undersøge om der eksisterer en ny firmware og opgradere den. Jeg har prøvet en del accesspunkter jeg simpelthen ikke kunne få til at virke før de blev opgraderet.

Derudover ville jeg også undersøge den driver der anvendes på computeren.

Held og lykke
Avatar billede tax Nybegynder
19. januar 2006 - 20:32 #2
RSA skulle have været WPA. RSA er noget andet :)
Avatar billede tax Nybegynder
19. januar 2006 - 20:34 #3
Husk derefter at sætte en form for kryptering til
Avatar billede ahk Nybegynder
19. januar 2006 - 20:38 #4
Jeg har prøvet at resette. Den vil stadigvæk ikke. og koden taster jeg også rigtigt ind.
Avatar billede tax Nybegynder
19. januar 2006 - 21:14 #5
Hvis du har prøvet at resette så skulle der ikke være kode på. Sådan er det ihvertfald på de fleste accesspunkter jeg har fikset. 3COM, D-link etc.
Avatar billede tax Nybegynder
19. januar 2006 - 21:16 #6
Som regel kan du også konfigurere det fra LAN siden. Start med firmwaren, det kan spare dig meget tid.
Avatar billede tax Nybegynder
19. januar 2006 - 21:19 #7
Kom med producenten og modelnummeret, så kan vi blive lidt mere konkrete.
Avatar billede ahk Nybegynder
20. januar 2006 - 00:04 #8
ff
Avatar billede tinamuss Nybegynder
27. september 2008 - 16:49 #9
hjælp hjælp