Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
19. januar 2006 - 18:29 Der er 15 kommentarer og
6 løsninger

PS2 vs. Xbox

Hejsa allesammen...

Jeg har et lille spm. som jeg meget håber nogle af jer kan hjælpe mig med. Jeg står nemlig overfor at skulle købe en spillemaskine som enten skal være en Xbox eller en PS2. Nu vil jeg så gerne vide:

1. Hvilken maskine er kraftigst (altså med bedst grafik)?

2. Hvilke spil koster mest?

3. Hvilken maskine ville I vælge?

På forhånd tak

/Morten
Avatar billede c0nfusi0n Nybegynder
19. januar 2006 - 19:32 #1
hvilken xbox er det!?
hvis det er den nye xbox så skal du helt klart vælge den (xbox 360)

Men prøv og vent hvis du kan.. playstation kommer med en playstation 3 på et tidspunkt.. tror den kommer til sommer men ved ikke helt :/

xbox er fedt men playstation er fedre hvis du spørg mig..! Jeg er mest til bil spil og der kan jeg f.eks. ikke få de samme spil på en xbox som en playstation... (gran turismo, er bare et af de mange spil som playstation har som xbox ik har)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
19. januar 2006 - 19:35 #2
1. I teorien Xbox. I praksis synes jeg ikke at der er den helt store forskel.

2. Så vidt jeg ved ligger de omkring 500 kr. ved introduktionen til begge konsoller.

3. Jeg ville vælge en Xbox, men jeg ville hellere have den nye Xbox 360. I øvrigt er Playstation også på vej med en Playstation 3. Hvis du køber en Xbox eller en PS2 nu, så ender du jo altså med en maskine der allerede er ved at være forældet...
Avatar billede c0nfusi0n Nybegynder
19. januar 2006 - 19:42 #3
ang. playstation 3 så er der et billede her: http://www.ps3land.com/images/offps33.jpg
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. januar 2006 - 19:56 #4
1: Xbox 360 er kraftigst.
2: Spil er ca. i samme niveau
3: Helt sikkert Playstation... Men det er jo en smagsag.

btw, PS3 kommer først sidst på året...  http://www.betanews.com/article/Spring_2006_PS3_Release_in_Doubt/1137536470
Avatar billede egr_sli Nybegynder
19. januar 2006 - 20:39 #5
Jeg ville vælge en xbox (self en 360, men det er ikke tilføldet her)
af disse grunde:
- Man kan sætte en HDD i, og installere spil. Jeg havde en xbox med 60 spil, vildt fedt og nemt, så lånte jeg lige mine venners spil, eller nede i blockbuster, og så installerede jeg dem så jeg havde dem for evigt.
- Derudover er det nemmere at selv sætet chip i osv (synes jeg)
- Der er bedre grafik i
- lidt nye sjove spil, især Dead or Alive serien som slår PS's tekken mange gange.
- Mulighed for at spille over "nettet" i fx Halo, med Xbox live

Men playstation har den fordel er der er klart flere spil til den.

Men hvis det er muligt, så vent til PS3 kommer, den tror jeg rykker.
Men Xbox 360 salget har været helt vildt, man har stortset ikke kunne få en efter 2. december 2005!
Avatar billede levich Nybegynder
19. januar 2006 - 20:42 #6
xbox og PS2 koster ca. det samme. Der er flere spil til PS2. Controllerne er lidt forskellige, idet man f.eks. i bilspil i xbox kan give gradvis gas og gravis bremse. Xbox har indbygget harddisk, hvilket betyder at du sparer at købe et memorycard (til PS2) til ca. 200 kr. og du har mere plads på harddisken til at gemme savegames.

Der er ikke noget entydigt svar på, hvilket der er bedst at købe.

Jeg har selv begge, og er mest glad for PS2'en fordi der er flere og bedre spil til den - efter min mening.
Avatar billede killifish Nybegynder
19. januar 2006 - 21:08 #7
Jeg er casual gamer. Min kæreste har en PS2 og jeg har en Xbox, så jeg spiller på begge dele. Jeg foretrækker helt klart Xboxen. Den er hurtigere så man skal ikke bruge nær så lang tid på at vente når der skal loades mellem baner, grafikken er pænere og controlleren ligger bedre i *min* hånd. Er selv til bilspil og FPS og der er fine spil til Xbox (Gotham Racing 2, Burnout Revenge, Ghost Recon 2).
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
19. januar 2006 - 22:11 #8
Jeg fik vist ikke lige skrevet, at det er en normal Xbox jeg vil købe og altså ikke en Xbox 360, men den er da også kraftigere end PS2 er den ik'??
Avatar billede killifish Nybegynder
19. januar 2006 - 22:16 #9
Jo.
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
19. januar 2006 - 23:05 #10
Kan man i øvrigt se DVD film på en xbox ligesom man kan på en PS2?
Avatar billede killifish Nybegynder
20. januar 2006 - 00:29 #11
Det er den største ulempe. På Xbox skal du købe sådan en ekstra dims bestående af en fjernbetjening og en lille infrarød sender. Microsoft sælger en til ca. 270,- men jeg har set et andet mærke til 170,- (kan dog ikke liiiige huske hvor).
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
20. januar 2006 - 14:30 #12
Så har jeg anskaffet mig en Xbox og købte så også lige NBA 2006 med. Men når jeg starter spillet siger maskinen, at jeg mangler at sætte sådan en "DVD Movie Playback Kit" i før jeg kan spille. Er det virkeligt rigtigt at jeg skal bruge sådan en for at kunne spille det??
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. januar 2006 - 19:28 #13
lyder mærkeligt, du skal have sådan et kit til at afspille film og andet (dog har jeg spillet film UDEN, bare med controller.... mærkeligt) anyway, du burde ikke skulle have et, men hvis det nu er:
http://www.spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=117594
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
20. januar 2006 - 20:19 #14
hehe fandt ud af hvorfor...CD'en var NBA 06 til Xbox 360, så kan den jo selvfølgelig ikke afspilles.

Jeg kørte ellers hele vejen tilbage til butikken for at købe det der dvd kit, og fik så at vide på skærmen da jeg satte det til boksen, at spillet var til 360 :-( så tilbage til butikken igen for at få pengene tilbage for dvd kitet og få byttet spillet til et alm. Xbox spil.

Så på trods af alle besværlighederne virker det nu og jeg er pænt glad for den...ved i hvert fald godt hvad jeg skal lave i de næste uger :D
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
20. januar 2006 - 20:20 #15
Tak for alle svarene...til de af jer, der ikke har lagt et svar kan I så ikke lige gøre det så jeg kan få delt pointene ud.?!?
Avatar billede killifish Nybegynder
20. januar 2006 - 20:21 #16
svar
Avatar billede egr_sli Nybegynder
21. januar 2006 - 02:11 #17
svar, hvis det nu er...
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
21. januar 2006 - 20:55 #18
Yep....pointene kommer i morge, for skal lige have svar på et lille ekstra-spm. først. Når jeg kigger på PS2 kan jeg se, at der både står I/O-processor og processor (http://spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=36936). Hvad står de for og hvad er forskellen på de to??
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
22. januar 2006 - 17:46 #19
Ingen der har en idé om det??
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
03. marts 2006 - 23:48 #20
Nå, men tak for hjælpen med de andre spørgsmål.....og undskyld jeg var så lang tid om at uddele pointene
Avatar billede morten_katow26 Nybegynder
03. marts 2006 - 23:49 #21
hmmm ved ikke helt om I har fået hvad i skulle have, for der gik lidt kage i pointfordelingen...