Avatar billede laasby Nybegynder
19. januar 2006 - 09:09 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Fejl ved login på Windows XP Pro

Jeg har en PC, som jeg ikke længere kan logge på.
PC'en har kørt normalt indtil pludselig en dag sker der følgende:

Logger man på med et forkert brugernavn eller password fortæller XP Pro, at der er benyttet forkert brugernavn/password. (hvilket er korrekt)

Benytter man et allerede oprettet brugernavn og kodeord skriver PC'en følgende i et vindue:

Systemet kan ikke logge dig på, på grund af følgende fejl:
Den anmodede handling kan ikke fuldføres, pga. enten en katastrofal mediefejl eller en beskadiget datastruktur på disken.
Prøv igen, eller kontakt din administrator.

Jeg har taget disken ud og lavet en scandisk på en anden PC, og der var ingen fejl og alle data var tilgængelige. Harddisken kørte med normal hastighed.

Er der nogen som har en ide om hvad jeg kan gøre, idet der er mange programmer installeret på PC'en som jeg nødig vil geninstallere (det vil tage mange timer....)
Avatar billede wracher Nybegynder
19. januar 2006 - 09:25 #1
Hejsa Laasby,
Her kommer lige et bud, dog ikke sikker på det er tilstrækkeligt.
http://support.microsoft.com/kb/892893/en-us

Mvh
Wracher
Avatar billede wracher Nybegynder
19. januar 2006 - 09:30 #2
Ellers prøv med recoveryconsole og brug chkdsk /r ligesom i denne artikkel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;297185

Mvh
Wracher
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 09:32 #3
et par forslag:
hvis ikke du har været logget ind siden fejlen opstod, ka du trykke F8 når maskinen starter op,når du kommer frem til menuen vælger du "Sidste goe' konfig" se om det hjælper.Dúr det ikke ka du fra kommando promten (vælges fra samme menu) starte systemgendannelse med denne kommando: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
hvis det ku være en idé.En tredie mulighed ku være at starte op i fejlsikret tilstand (der for du også muligheden for at vælge systemgendannelse lige inden du kommer på desktoppen) og så kigge i Enhedsorientering for at tjekke om der er fejl/udråbs/spørgsmåls tegn ved nogle af de installede ting.Kig også i Log bogen efter fejl, du finder den her |Kontrolpanel|Administration|Logbog|
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2006 - 10:43 #4
Prøv en repair - ikke sikkert det hjælper, men det skader ikke:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede laasby Nybegynder
19. januar 2006 - 11:08 #5
Hej

Tak for Jeres kommentar.

Til Wracher: Jeg kan ikke logge på PC'en og kan derfor ikke komme ind og rette i registreringsdatabasen.
Mht. chkdsk, har jeg haft disken i en anden PC og kørt en scandisk - Vil du mene der er forskel på scandisk og chkdsk ?

Til gratis: Godt forslag mht. F8 - Dog kan du ikke få noget ud af "Sidste goe' konfig" når PC'en er kommet så langt som til at spørge efter brugernavn/kodeord.
Når jeg starter op i fejlsikret tilstand ender jeg samme sted - Der bliver spurgt efter brugernavn og kodeord, og PC'en fejler igen.
Da jeg ikke kan logge på PC'en kan jeg ikke se logbogen. (jeg kan selvfølgelig sætte harddisken i en anden PC og tage logbogen af denne vej - Det vil jeg forsøge).

Til john_stigers: Jeg vil forsøge mig med en repair

/laasby
Avatar billede kabbak Professor
19. januar 2006 - 11:10 #6
kan du ikke logge på med som administrator og intet passvord
Avatar billede hcma Novice
19. januar 2006 - 11:31 #7
eller måske tricket med at logge ind som admin, når man har glemt sit password:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5
Avatar billede laasby Nybegynder
19. januar 2006 - 20:09 #8
Jeg har forsøgt at logge ind som administrator og med blankt kodeord.
Det er en af de 3 kendte brugere på PC'en.

Jeg har følgende brugere:
Lars (blankt kodeord)
Administrator (blankt kodeord)
Lund (med kodeord)

Der er ingen af de kendte brugere som kan logge på - alle får den beskrevne fejl.

Til anden info er der ingen delte drev og shares iøvrigt.

Jeg tror umiddelbart der er fejl i registreringsdatabasen.

Jeg vælger nok at begynde forfra og installerer alle programmerne igen - Det ville bare have været dejligt hvis der havde været en anden udvej.
P.S. Jeg vil dog forsøge med en repair, og opdaterer spørgsmålet inden.
Alle andre forslag er stadig meget velkomne.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. januar 2006 - 20:31 #9
der er et forslag her ang rep af registringsdatabasen, http://www.aade.com/XPhint/XPrecovery.htm
Avatar billede laasby Nybegynder
19. august 2006 - 03:32 #10
Tja.. Jeg valgte at ominstallere hele PC'en

Jeg giver delepoint hvis du giver et svar "gratis" :-)

Tak for hjælpen
/Laasby
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2006 - 09:48 #11
Det kunne være rart med feedback på om repair SLET ikke hjalp! :)
Avatar billede laasby Nybegynder
20. august 2006 - 09:24 #12
Min umiddelbare reaktion er at jeg forsøgte det der blev foreslåetmen det ikke hjalp.

Det er desværre for lang tid siden til at jeg kan huske det - Beklager

P.S. der er også delepoint til dig john_stigers og alle I andre som hjalp, jeg ved ikke hvorfor jeg kun skrev "gratis" på :~
Avatar billede hcma Novice
20. august 2006 - 11:10 #13
der kommer et forsigtigt svar her

"gratis" plejer ikke at modtage point - er nok derfor nick'et er gratis ;o)
Avatar billede gratis Nybegynder
20. august 2006 - 15:38 #14
Jeps, ingen point til mig :)
Avatar billede laasby Nybegynder
20. august 2006 - 20:33 #15
Smart med ham "gratis" - Jeg giver point mandag aften - Så kan de sidste nå at være med også.

/Laasby