Avatar billede warsaw Nybegynder
17. januar 2006 - 21:01 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Har jeg xp pro?

Hej

Jeg har et lidt underligt spg. Jeg har købt en toshiba g20 og har haft problemer med at installere xp pro på den, men nu "tror" jeg at det er lykkedes. Men hvordan tjekker jeg at jeg har styresystem windows xp pro service pack 2 nu på min bærbare. Hvis jeg klikke på egenskaber for computer står der..

System:
Microsoft Windows XP
Professional
Version 2002
Service pack 2

Men kan jeg tjekke det på andre måder...?
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 21:05 #1
Ja, de oplysninger kan du få med Everest som er gratis:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 21:06 #3
i en command prompt (tryk på kør og skriv cmd og tryk enter) derefter skriver du winver
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 21:07 #4
Når du har hentet programmet, åbner du det og klikker på "styresystem". Der står oplysningerne.
Avatar billede warsaw Nybegynder
17. januar 2006 - 21:11 #5
Screem brille

Der kommer et vindue op hvor der står øverst windows xp professional

så står der

microsoft windows
version 5.1 (build 2600.xpsp_sp2_rtm.040845-2154: service pack 2)

så den må vel være god nok?? eller??
Avatar billede screem_brille Novice
17. januar 2006 - 21:13 #6
ja du kan roligt regne med du har XP pro så (med SP2 installeret)
Avatar billede warsaw Nybegynder
17. januar 2006 - 21:23 #7
hej Flot svar begge 100 til screem det var den hurtigste måde. men 50 til boxer for et godt program

mange tak for hjælpen
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 21:23 #8
Hvorfor er du i tvivl om det er XP Pro SP2?

Men ja - det er uden tvivl Xp Pro du har på din PC.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. januar 2006 - 21:23 #9
Velbekomme :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2006 - 22:52 #10
Det der står i egenskaber for computeren passer altid :)
Avatar billede gratis Nybegynder
17. januar 2006 - 23:17 #11
til en anden go gang, i en promt skriv, systeminfo , tryk enter , så for du en mængde oplysninger om systemet bla version og hvilke opdateringer og servicpacks der er installeret på pc'en ;)