Avatar billede zambezi Nybegynder
16. januar 2006 - 17:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mail form driller

Hejsa

Jeg har snoppet fra nettet dette mailform, men jeg kan ikke få det fungeret korrekt.Meningen er at efter man har tykket på "Send"knap skal der åbnes en "tak for besked" siden...hvordan gøres det?

Jeg har slet ikke forstand på HTML, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig til at ordne hele koden vil jeg takke med 100 points.

MVH
L

Her er koden:

<table width="80%" border="0" align="center" height="73"> <tr> <td height="53" colspan="2" class="style59"><font face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">Du kan kontakte abc-studio p&aring; flere m&aring;de: </font></td>
                    </tr><tr><td width="19%" height="2" class="style53"><FONT FACE="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">P&aring; telefonen:</FONT></td>
  <td width="61%" height="2"><span class="style59"><FONT FACE="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">60 61 78 20
        <input type="HIDDEN" name="redirect" value = "http://www.abc-studio.dk/kontakt.htm">
        <input type="HIDDEN" name="recipient" value="bont@tiscali.dk.dk">
  </FONT></span></td>
</tr> <tr> <td width="19%" height="2" class="style59"><font face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">P&aring; mail:</font></td>
  <td width="61%" height="2"><span class="style59"><FONT FACE="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">bont@tiscali.dk</FONT></span></td>
</tr> <tr>
  <td height="2" colspan="2" class="style59">Via formul&aelig;r:</td>
</tr>
<tr> <td colspan="2" height="2"><form action = "http://www.dht.dk/webhotel/support/formmail/formmail.pl" method=POST class="style59">
<table width="80%"  border="0" align="left"> <tr> <td width="34%" align="right" valign="middle"><font face="Verdana">Navn:</font></td><td width="2%">&nbsp;</td><td width="64%" align="center" valign="middle"><font face="Verdana">
<input name="Navn" type="text" id="Navn" size="40" maxlength="50">
</font></td></tr>
<tr> <td align="right" width="34%"><font face="Verdana">Firmanavn:</font></td><td width="2%">&nbsp;</td><td width="64%"><font face="Verdana">
<input name="CPR.nr." type="text" id="CPR.nr." size="40" maxlength="50">
</font></td></tr>
<tr> <td align="right" width="34%"><font face="Verdana">Telefon
nr.: </font></td><td width="2%">&nbsp;</td><td width="64%"><font face="Verdana">
<input name="tlf" type="text" id="tlf" size="40" maxlength="50">
</font></td></tr>
<tr> <td align="right" width="34%"><font face="Verdana">E-mail
adresse:</font></td><td width="2%">&nbsp;</td><td width="64%"><font face="Verdana">
<input name="email" type="text" id="email" size="40" maxlength="50">
</font></td></tr>
<tr> <td width="34%"><font face="Verdana">&nbsp;</font></td><td width="2%">&nbsp;</td><td width="64%">&nbsp;</td></tr>
<tr> <td align="right" valign="top" width="34%"><font face="Verdana">Besked:</font></td><td width="2%">&nbsp;</td><td align="left" valign="top" width="64%"><font face="Verdana">
<textarea name="Besked" cols="30" rows="5" id="Besked"></textarea>
</font></td></tr>
<tr> <td align="right" valign="top" width="34%">&nbsp;</td><td width="2%">&nbsp;</td><td align="left" valign="top" width="64%">&nbsp;</td></tr>
<tr> <td align="right" valign="top" width="34%">&nbsp;</td><td width="2%">&nbsp;</td><td align="left" valign="top" width="64%"><input type="submit" value="Send" name="submit">  &nbsp;&nbsp;&nbsp; <input type="reset" value="Slet alt" name="reset">
</td></tr> </table></form></td></tr> </table>
Avatar billede rednex Nybegynder
16. januar 2006 - 23:53 #1
Jeg vil tro at du skal ændre
<input type="HIDDEN" name="redirect" value = "http://www.abc-studio.dk/kontakt.htm">

til
<input type="HIDDEN" name="redirect" value = "http://www.abc-studio.dk/tak_for_besked.htm">

og så skal du flytte
<form action = "http://www.dht.dk/webhotel/support/formmail/formmail.pl" method=POST class="style59">

op så det står før det første <input type="hidden"...
Avatar billede zambezi Nybegynder
20. januar 2006 - 10:08 #2
Hejsa rednex...det virker ikke...:0(
Avatar billede rednex Nybegynder
20. januar 2006 - 12:17 #3
Jeg går ud fra at du ikke har modtaget nogen mail, for mailadressen var sat til bont@tiscali.dk.dk
Jeg troede det var redirect du ikke kunne få til at virke. Men det her burde funke:

<table width="80%" border="0" align="center" height="73">
    <tr>
        <td height="53" colspan="2" class="style59">
            <font face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">
                Du kan kontakte abc-studio p&aring; flere m&aring;de:
            </font>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="19%" height="2" class="style53">
            <FONT FACE="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">
                P&aring; telefonen:
            </FONT>
        </td>
        <td width="61%" height="2"><span class="style59">
            <FONT FACE="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">
            </FONT>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="19%" height="2" class="style59">
            <font face="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">
                P&aring; mail:
            </font>
        </td>
        <td width="61%" height="2"><span class="style59">
            <FONT FACE="Geneva, Arial, Helvetica, san-serif">
                bont@tiscali.dk
            </FONT>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td height="2" colspan="2" class="style59">
            Via formul&aelig;r:
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="2" height="2">
            <form action="http://www.dht.dk/webhotel/support/formmail/formmail.pl" method="POST" class="style59">
            <table width="80%"  border="0" align="left">
                <tr>
                    <td width="34%" align="right" valign="middle">
                        <font face="Verdana">
                            Navn:
                        </font>
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td width="64%" align="center" valign="middle">
                        <font face="Verdana">
                            <input type="HIDDEN" name="recipient" value="bont@tiscali.dk">
                            <input type="HIDDEN" name="redirect" value="http://www.abc-studio.dk/tak_for_besked.htm">
                            <input name="Navn" type="text" id="Navn" size="40" maxlength="50">
                        </font>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="right" width="34%">
                        <font face="Verdana">
                            Firmanavn:
                        </font>
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td width="64%">
                        <font face="Verdana">
                            <input name="CPR.nr." type="text" id="CPR.nr." size="40" maxlength="50">
                        </font>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="right" width="34%">
                        <font face="Verdana">
                            Telefon nr.:
                        </font>
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td width="64%">
                        <font face="Verdana">
                            <input name="tlf" type="text" id="tlf" size="40" maxlength="50">
                        </font>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="right" width="34%">
                        <font face="Verdana">
                            E-mail adresse:
                        </font>
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td width="64%">
                        <font face="Verdana">
                            <input name="email" type="text" id="email" size="40" maxlength="50">
                        </font>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="34%">
                        <font face="Verdana">
                            &nbsp;
                        </font>
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td width="64%">
                        &nbsp;
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="right" valign="top" width="34%">
                        <font face="Verdana">
                            Besked:
                        </font>
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td align="left" valign="top" width="64%">
                        <font face="Verdana">
                            <textarea name="Besked" cols="30" rows="5" id="Besked"></textarea>
                        </font>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="right" valign="top" width="34%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td align="left" valign="top" width="64%">
                        &nbsp;
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="right" valign="top" width="34%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td width="2%">
                        &nbsp;
                    </td>
                    <td align="left" valign="top" width="64%">
                        <input type="submit" value="Send" name="submit">
                        &nbsp;&nbsp;&nbsp;
                        <input type="reset" value="Slet alt" name="reset">
                    </td>
                </tr>
            </table>
            </form>
        </td>
    </tr>
</table>
Avatar billede zambezi Nybegynder
20. januar 2006 - 12:34 #4
øv øv øv...jeg får denne message efter jeg sender besked: Error: Bad/No Recipient
Avatar billede zambezi Nybegynder
20. januar 2006 - 12:36 #5
There was no recipient or an invalid recipient specified in the data sent to FormMail. Please make sure you have filled in the recipient form field with an e-mail address that has been configured in @recipients.
Avatar billede zambezi Nybegynder
20. januar 2006 - 12:37 #6
jeg kontakter min hoteludgive og vender tilbage...
Avatar billede rednex Nybegynder
20. januar 2006 - 12:55 #7
Jeg viul tro at du kun kan sende mails til email adresser som ligger hos udbyderen. Ellers ville gud og hver mand jo kunne bruge formmailen til at spamme.
Avatar billede rednex Nybegynder
20. januar 2006 - 12:56 #8
Jeg smider lige et svar :o)
Avatar billede zambezi Nybegynder
20. januar 2006 - 12:58 #9
Tak for hjælpen er på vej til at få det fungeret ;0)  Har en god weekend!
Avatar billede rednex Nybegynder
20. januar 2006 - 13:14 #10
Tak for point, og i lige måde :o)