Avatar billede azez Nybegynder
15. januar 2006 - 16:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ati x800 tv out flimrer i hvide områder

Hej alle eksperter

jeg har et x800 kort fra ati og det kører superfint også med tvout, men undertekster og andre hvide ting flimrer... tror det skyldes at det kører 60Hz og mit tv kører 50Hz, men how the fuck får jeg det sat ned på 50Hz???

/Mark
Avatar billede azez Nybegynder
15. januar 2006 - 17:06 #1
nådada;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. januar 2006 - 17:10 #2
Prøv i dit ATI Catalyst Controlcenter at sætte skærmene til theatermode.
Hvis ikke du har Controlcentret, så download de 2 filer fra ATI.
Avatar billede azez Nybegynder
15. januar 2006 - 17:31 #3
jeg kører med extended skærm... det bør vel ikke gøre nogen  forskel...?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. januar 2006 - 17:39 #4
Næ men der kan der ikke ske noget ved at prøve at køre med det andet, så kører de to skærme nøjagtig ens.
Avatar billede azez Nybegynder
15. januar 2006 - 17:42 #5
ja det ved jeg, men det er ikke det jeg vil have... og tror nu ikke det gør nogen forskel?
Avatar billede azez Nybegynder
15. januar 2006 - 19:02 #6
hmm
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. januar 2006 - 19:16 #7
Skærmopdateringshastigheden kan du sagtens ændre for pc skærmen, men tror ikke det giver noget. Kontrolpanel, skærm.
Avatar billede azez Nybegynder
15. januar 2006 - 19:18 #8
ja men kan ikke ændre det for tv udgangen
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. januar 2006 - 19:43 #9
Jeg har selv et ATI kort med tv.out og har contolcentret indstillet til Theatermode, og har ikke ændret noget ellers, her er der ikke nogle problemer med hvide striber.
Har en digital fladskærm der står til 75 hz, når du indstiller controlcenteret indstiller den automatisk dit tv til det den kan køre med.
Avatar billede azez Nybegynder
17. maj 2006 - 19:09 #10
nu ved jeg godt det er længe siden jeg har skrevet her, og ved ik om jeg skal lukke posten... men john_westcoast mit tv er 50Hz så det kan ikke køre 75Hz...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. maj 2006 - 19:17 #11
Tror du har misforstået mig, det var din fladskærm til pcen der måske kunne køre på 75 hz.:o)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. maj 2006 - 19:32 #12
Hent de to øverste download på denne side og installer, så tror jeg dine problemer stopper.
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. maj 2006 - 19:32 #13
Windows XP-driver-
Avatar billede azez Nybegynder
22. oktober 2006 - 23:53 #14
lukker... har de nyeste drivers og det virker ikke...