Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. januar 2006 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over flere fladskærme

Jeg har nogle penge, som skal brændes af. Derfor overvejer jeg enten at købe en fladskærm eller en ordentlig print (opretter spørgsmål om det sidste senere), men ved ikke rigtigt, hvad der er det bedste i øjeblikket. Jeg er med på hvad man skal kigge efter, f.eks. response tid, hvis man da kan regne med det der opgives her.

Men jeg kunne godt tænke mig, at se en samlet oversigt, over flere forskellige modeller og mærker. Findes der ikke en aktuel liste, så vil jeg da gerne have nogle forslag fra jer.

Jeg kunne godt tænke mig følgende.
19 el. 20 tommer.
Garanti imod pixelfejl.
DVI-D (mit grafikkort har DVI-I, men det skulle vel ikke være et problem).
8-12 ms i opdateringshastighed (selvfølgelig helst så lavt som muligt, og et reelt tal).

Ønskelige, hvis det kan fås.
Væk montering
TV/antenne stik

Pris omkring 4000 kr, men igen jo biligere jo bedre, men kvaliteten skal helst være i orden.

Håber nogle kan hjælpe enten med en samlet oversigt, eller anbefale nogle enkelte godt produkter.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. januar 2006 - 10:41 #1
Ingen der kan eller vil hjælpe?

Jeg har selv ledt lidt videre, bl.a. kigget meget på www.flatpanels.dk, og jeg er da kommet frem til nogle forskellige modeller. Det var dog også betydet, at nogle af mine krav er blevet sænket.

Indtil videre består min liste af følgende:
ViewSonic VX922
Samsung 970P
Samsung 193P
Philips 190P6
Samsung 204B/204Ts (er ikke udkommet endnu)

Problemet er lidt, at jeg godt vil have en god all-round skærm, da jeg både spiller og laver lidt billederedigering samt almindelig desktop-brug (tekstbeh., udvikling o.l.)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. januar 2006 - 11:01 #2
Tilføjer lige ViewSonic VP930 til listen
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. januar 2006 - 10:52 #3
Nå, fandt hjælp på flatpanels.dk, og jeg er kommet frem til, at det nok bliver VP930'eren.