Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 12:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

JPG til EPS converter - Hvor?

Hvor finder jeg et program der kan konvertere et .jpg billede til et .eps eller .ai billede?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 12:55 #1
Det kræver lidt mere forklaring fra dig.
Er det et foto eller en tegning eller hvad, og hvorfor ønsker du det i f.eks. ai-format.
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 13:05 #3
fotograf, Det er en tegning der skal 'printes' ud i folie. Jeg har selv lavet tegningen i adobe photoshop, og gemte den som .jpg, men han siger han skal bruge den i .ai eller .eps for at kunne skrive den ud.
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 13:11 #4
carlsbergnyder - Kan ikke få det til at fungere..
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 13:12 #5
Adobe Illustrator CS2 har en indbygget funktion til at "trace" den slags og lave det om til en vektor-baseret fil. Det kan kræve en del finpusning hvis det er en kompliceret tegning.
Kender desværre ikke andre programmer, men gå udfra at du skal have forandret fra bitmap til vektor.
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 13:17 #6
Det forstår jeg desværre ikke meget af. Det er denne tegning: http://www.failed.dk/tiefundbreitny.jpg
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 13:22 #7
Der er kun een vej, rentegning i et program som Adobe Illustrator.
Hvis du  ikke selv kan gøre det, skal du finde en tegner, grafiker el. lign. som kan gøre det for dig, og det koster usle mamon.....
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 13:24 #8
Det gider jeg ikke - Det ER en tegner der har lavet det for mig, men jeg var ikke tilfreds så jeg rettede den selv til. Han vil bare have ekstra knaster for at lave det om, og det vil jeg ikke give. Man må da kunne få en converter til sådan noget?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 13:28 #9
Ja, som jeg skrev kl. 13.12 ! ...der er ingen genvej, med mindre du har en opfindelse som kan få vand til at løbe opad, uden det er i en rør ell. lign  ;-)
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 13:31 #10
fotograf - Hvordan kan det så være at man finder en pokkers masse hits og programmer m.v. når man søger 'eps to jpg convert' på google?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 13:39 #11
For det første er det modsatte vej du skal, fra jpeg til eps!
For det andet er det ikke "bare" en konverteringsproblem.

Du skrev at du ikke fattede da jeg beskrev at jpeg er bitmap-baseret, og at ai er vektor-baseret, det er netop der problemet ligger. Der er ikke noget "bare" at lave dit fotografi om til en rentegning i ai-format!
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 13:45 #12
Det er ikke et fotografi. Det er en tegning - Den tegning der er på bagruden på bilen, den har jeg fået tegnet så det kun ER en tegning.
Avatar billede weblex Nybegynder
14. januar 2006 - 13:46 #13
Er det tegningen som skal laves om til vektor?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 13:48 #14
Ja, men i jpeg-format ikke ?
Hvilken størrelse har du den i, pixel x pixel ?
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 14:18 #15
weblex og fotograf:

http://www.failed.dk/tiefundbreit2.jpg

Det er den tegning, som den ses der.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 14:25 #16
OK ...find een der har f.eks Adobe Illustrator CS2 eller en anden program som kan trace et billede til Illustrator-format. så er det forholdsvis enkelt.
Jeg har desværre ikke CS2 udgaven!
Men der findes andre, jeg mener f.eks. at Corell har et program som kan gøre det.

Perfekt bliver det dog først, hvis det er een som har forstand på rentegning.

Jeg troede kun du havde den i den første udgave du viste.
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 14:36 #17
Nu har jeg givet ham 160 kr for 2 stk udskåret i folie, istedet for 1 stk til 100 kr udskåret i folie. Så fred være med det, alt det bøvl gider jeg ikke :-)

fotograf, hvis du vil have points, så smid lige et svar.
Avatar billede danninielsen Nybegynder
14. januar 2006 - 14:37 #18
Mange tak for hjælpen iøvrigt :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2006 - 14:40 #19
Det er svært når ikke har kendskab til de der formater! ...jeg forstår dig godt