Avatar billede stinky Nybegynder
13. januar 2006 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

netværk og internet dør

Jeg er ved at blive mega irreteret over dette problem. Min internet og netværk forsvinder når jeg downloader og/eller overfører filer via netværket. Jeg har prøvet en masse forskellige firewalls, og antivirus programmer. Kørt forskellige spyware programmer. Uden held.
Jeg har stofa internet og en netgear router. Har også prøvet med en switch.
Når netværker dør, står der "begrænset eller ingen forbindelse", dchp kunne ikke fornye ipadressen. Har prøvet med ipconfig/renew og release, virker ikke. Hvad kan det skyldes?
Vil gerne smide en håndfuld points i, da det er pænt træls.
Avatar billede kenp Novice
13. januar 2006 - 19:01 #1
Lyder nærmere som et defekt netkort skift det.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 19:04 #2
Hvad med at prøve med statisk adresse ??
Avatar billede stinky Nybegynder
13. januar 2006 - 19:05 #3
Har skiftet til tråløs, samme prøblem.
helgec: hvordan gør jeg det?
Avatar billede stinky Nybegynder
13. januar 2006 - 19:09 #4
fandt denne side, er det det jeg skal gøre?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B230151
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 19:14 #5
Øjeblik
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2006 - 19:26 #6
Der er to muligheder, den rigtige ville være at du configurerede din router således at du kører med fast IP adresse. kan du ikke finde ud af det så gør således
Start -> kør -> skriv, cmd -> klik enter -> ipconfig /all -> klik enter, nu kan du se hvilken ip-sdresse routeren har tildelt dig det begynder med 192. se også hvilket netmaske du er tildelt det begynder med 255.
Klik på "netværkssteder -> netværksforbindelser -> højreklik på din forbindelse -> egenskaber -> Marker "Internet protokol (TCP/IP) -> egenskaber -> sæt "dabs" i (brug følgende ip-adresse -> ip adressen = den du tidligere aflæste - undernetmaske er den du tidligere aflæste - standardgateway er den du tidligere aflæste -> klik OK,du skal muligvis genstarte
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
13. januar 2006 - 20:04 #7
Det er desværre et velkendt fænomen når man er stofanetkunde, i visse områder er deres kabler simpelthen ikke gode nok. Dette vil du kunne tjekke ved evt at opsætte en lokal router og se om du så får tildelt en IP. Jeg har tidligere ude i den virkelige verden haft lange diskutioner med Stofa for bekendte med samme problem. Stofa's teknikere plejer at påstå at det er netkort eller andet hos kunden det er galt med. Men selv en helt fabriksny PC påstod de havde fejl, i dette tilfælde skiftede min bekendte til en anden internetudbyder, siden har der slet ikke været problemer.
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
13. januar 2006 - 20:08 #8
Det er desværre sådan at de fleste stofakunder døjer med at de ikke selv kan få lov til at konfigurere et privat netværk med flere PC'ere uanset om man har egen router eller ej. På Stofanets hjemmeside vil du når du er logget ind kunne finde en menu der hedder Always On. Under Always On kan du skrive de MAC adresser der skal ha konstant adgang til stofanet.
Dog har jeg oplevet at flere PC'ere i et netværk alligevel ikke har kunne komme på internettet trods Always On aktiveret, dette skyldes sikkert at stofa vil ha solgt deres familliepakker.
Avatar billede stinky Nybegynder
15. januar 2006 - 18:09 #9
Problemet er ikke stofa hos mig, da vi har 2 computere på nettet, og det kun er min der har det problem. Nu prøvede jeg med en fast ip som helgec foreslog, og det har faktisk hjulpet. Havde lige oplevet at nettet forsvant, men jeg kan downloade igen. Dejligt. Havde ikke regnet med at det bare var derfor. Så helgec hvis du vil smide et svar, så får du 200 points
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 18:20 #10
Lad os håbe at den gode udvikling fortsætter
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
15. januar 2006 - 19:26 #11
Ok.. det er da glædeligt at du har løst dit problem.
Avatar billede stinky Nybegynder
15. januar 2006 - 19:44 #12
tak for hjælpen drenge.