Avatar billede oleeskimo Nybegynder
10. januar 2006 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Viser ikke film på TV-out

Hey experts
Jeg har et Auss G-force 4200 ti grafikkort, efter jeg for noget tid siden opdaterede mine drivere til dette kort, med driverene fra asus hjemmeside, har jeg ikke kunnet se film på tv-out mere, filmen vises på pc-skærmen , og resten af skræmen kan også ses på tv, bortset fra at der så ikke lige er noget i winamps video vindue.
Nogen der har en ide til hva fejlen her er ?
Avatar billede c-holst Novice
10. januar 2006 - 20:45 #1
find nyeste driver til dit grafikkort, eller den du vil bruge. prøv fx 61.77, som nogen mener er meget stabil på lidt ældre kort.
Der har været en tendens til, at folk har haft problemer med tv-out og nyere drivere til ældre kort, er heller ikke sikker på at de yder bedre med disse
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77.html

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

--------------------------------------------------------------------

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix
-----------------------------------------------------------
gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
-----------------------------------------------------------
Avatar billede oleeskimo Nybegynder
12. januar 2006 - 18:36 #2
Thx , smækker du ikke lige et savr ind ?
Avatar billede c-holst Novice
12. januar 2006 - 19:29 #3
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede oleeskimo Nybegynder
17. januar 2006 - 00:04 #4
det har du :)