Avatar billede htm Nybegynder
10. januar 2006 - 12:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til Access databaser dør.

Hej

Jeg tilgår nogle access databaser via ASP på en IIS 6.0.

Det fungerer fint, men nogle gange (periodisk) kan man ikke få fat i nogle access databaser på serveren. Den timer bare ud og ingen kontakt.

En genstart af IIS er tilsyneladende det eneste der kan afhælpe problemet.

Hvad gør jeg på IIS, for at forbindelsen til access databaser ikke går død?

Alt andet virker perfekt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. januar 2006 - 12:34 #1
Typiske tegn på en uendelig loop, eller mangel på lukning af forbindelser..

Hvordan ser din kode ud?

/theSurfer
Avatar billede htm Nybegynder
10. januar 2006 - 12:38 #2
Ja nu er det ikke kun mig der sidder og laver kode til siderne, jeg hoster forskellige sider, som bruger access database.

Derfor ledte jeg lidt efter en måde at hindre at forbindelsen til databaserne lukkede, selvom der er nogle der har lavet noget uheldig kode.

Er det ikke muligt at ligge en beskyttelse på IIS'en ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. januar 2006 - 12:52 #3
Det ved jeg ikke..

/theSurfer
Avatar billede bredum Nybegynder
10. januar 2006 - 14:06 #4
det lyder som thesurfer siger... deciplin på lukning af connection
Avatar billede htm Nybegynder
10. januar 2006 - 16:31 #5
Jeg kan ikke være mere enig, og det gør jeg også selv. Men da jeg ikke gider og kigge alle scripts igennem som bliver uploadet til serveren, har jeg brug for en beskyttelse, så et enkelt site ikke kan lamme alle forbindelser til Access databaser på serveren. Ville være fint hvis det kun lammede alle forbindelser fra det pågældende site.

Det må da være muligt at lave en global beskyttelse, eller global autoluk ?
Avatar billede egonspock Seniormester
11. januar 2006 - 23:31 #6
Access har den slags problemer. Prøv med en anden database.
Avatar billede htm Nybegynder
01. juni 2006 - 18:29 #7
Problemet har løst sig selv - der bliver ikke mere brugt Access databaser. Er der nogle der vil have point så læg et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. juni 2006 - 02:05 #8
Ingen points til mig, tak.
Avatar billede htm Nybegynder
03. juli 2006 - 20:57 #9
Så lukker jeg bare spørgsmålet.