Avatar billede detfunker Nybegynder
10. januar 2006 - 10:42 Der er 4 kommentarer

Netværksdrev

Hej

Jeg håber virkeligt, at der er en, som kan hjælpe mig. Det skal nævnes jeg ikke er specielt kyndig indenfor IT.

Problemstilling:
Jeg har en server med Win 98 og har knyttet en PC med Win XP (og 3 andre PC'ere med Win 98) til den. Jeg har oprettet et netværksdrev, så de 4 PC'ere kan "dele"/har et fælles drev på serveren. Det fungerer ikke helt på min PC med Win XP (har opdateret XP). Problemet er, at jeg har fin adgang til mine dokumenter i Stifinderen (her taler jeg om Excel filer), men jeg kan ikke åbne eller gemme filerne via Excel.
Jeg får meddelse om: Der kan ikke opnås adgang til mappen, da det muligvis er en utilgængelig disk eller mappen er beskyttet med en adgangskode. Desuden er respons tiden lang, når man browser efter filer via Excel (dette kan sagtens lade sig gøre, man kan bare ikke åbne dem). Hvad kan jeg gøre for at rette op på dette?

Håber der er en, som kan svare på dette.

Mvh.
Christian
Avatar billede pzo Nybegynder
10. januar 2006 - 14:10 #1
Du er sikker på at du har rettigheder nok til at skrive på diskområdet? Både share og ntfs rettigheder.
Avatar billede detfunker Nybegynder
10. januar 2006 - 15:58 #2
Det med rettighederne er jeg ikke sikker på, hvordan tjekker jeg det?

Ser frem til at høre fra dig...
Avatar billede pzo Nybegynder
10. januar 2006 - 16:26 #3
Du skal tjekke dem på serveren, den mappe som du deler ud.
Nu kan jeg ikke huske hvordan det er i windows98, men går udfra at hvis du højreklikker på mappen og vælger sharing og derinde kan du så vælge om der skal være readonly(læse) eller full(skrive) rettigheder på mappen. Da det er windows98 er det kun share rettigheder og du skal ikke tage dig af ntfs rettigheder som jeg skrev tidligere :)
Avatar billede pzo Nybegynder
10. januar 2006 - 16:43 #4