Avatar billede koldstar Nybegynder
09. januar 2006 - 21:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mærkelig opløsning

hey eksperter
Sidder lige og roder med en laptop med widesreen, men jeg undrer mig over at billeder ikke vises på samme måde som på min almindelige skærm. F.eks bliver eksperten-logoet lidt grumset og logoet hos google ser også lidt specielt ud. Det samme gælder de fleste andre hjemmesider.

er der nogen der har nogle er faringer med dette? Og hvad kan jeg gøre?
09. januar 2006 - 21:56 #1
Hvilken skærm Frøken Svendsen (Frekvens) / Opløsning har du valgt ?
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 08:24 #2
1680 x 1050

Det er en DELL Inspiron hvis det skulle være en hjælp??
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 08:24 #3
DELL Inspiron  6000
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:28 #4
Din maskine har disse muligheder omkring skærme og opløsninger

15,4" Dell UltraSharpTM  WUXGA active-matrix-skærm med en opløsning på 1920 x 1200 pixel

15,4" Dell UltraSharpTM  WSXGA active-matrix-skærm med en opløsning på 1680 x 1050 pixel

15,4" Dell UltraSharpTM  WXGA active-matrix-skærm med en opløsning på 1280 x 800 pixel
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 08:35 #5
ja, og opløsningen er sat til 1680 x 1050, som er den opløsning den er bestilt med
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 08:35 #6
men grafikken ser stadig mærkelig ud :(
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 08:38 #7
Har du installeret driver til grafikkortet?
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 08:41 #8
ja, det hele bliver tilsyneladende installeret samtidig med win xp. Der bliver også installeret en masse andre programmer sammen med windows som f.eks norton antivirus, noget dvd-halloøj osv..
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 09:20 #9
Du skal have installeret en chipset driver som du kan hente fra Dell's hjemmeside. Hent også en grafikkorts driver på sitet
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 12:59 #10
okay, det prøver jeg. Jeg kan først prøve det i aften, men vender lige tilbage når jeg har afprøvet det.
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 13:00 #11
ok
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 19:45 #12
hej igen

så har jeg prøvet at installere en ny grafikkortdriver, men jeg kan ikke finde ud af hvilken chipset driver jeg skal vælge. Kan I evt hjælpe med et link? Min Inspiron er den model med 2 Ghz processor
Avatar billede koldstar Nybegynder
10. januar 2006 - 22:58 #13
Hej igen
Har fundet svaret.

Det var i Dells Quickset program, der var slået en option til. "user internet exporer scale" (eller noget i den stil)

Da jeg slog dette fra så det hele normalt ud igen...