Avatar billede sijle Nybegynder
08. januar 2006 - 22:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bygge en barebone/shuttle pc- Hvad skal jeg købe?

Hej,
Jeg skal have en barebone der er så lydløs som muligt, med et design der kan konkurrere med apple… men det skal være pc- baseret.
Den skal kun bruges til kontorbrug, så et onboard grafikkort er fint.
Min 40 Gb. Hd så lydløs som muligt.
Et optisk drev- cd-brænder eller combo.
Cpu’en havde jeg tænk skulle være intel M 1.6 eller lignende, men er klart åben for forslag.
256 Mb ram er vist rigeligt.
Jeg har kigget på Shuttle XPC SD11G5 som findes her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167436 Jeg er dog meget åben for forslag!
Selvom jeg ikke er ekspert, vil jeg forsøge at samle den selv :-)
Jeg forestiller mig at bruge ca. 5000 kr.
Endvidere har jeg brug for en tft skærm, 15- 17 tommer, til kontorbrug (ikke spil eller film).
Denne skal også være i et perfekt design, der kan konkurrere med apple. Jeg har kigget på LG Flatron L1780Q som findes på http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138717 men også her er jeg meget åben for forslag.

Er der nogen der har nogle idéer, råd eller forslag???
Avatar billede amd Nybegynder
09. januar 2006 - 07:15 #1
Skærmen har en af mine kammerater, den synes jeg virker lækker. Jeg har købt næsten den samme i 19" - og er rigtig godt tilfreds :)
Avatar billede sijle Nybegynder
09. januar 2006 - 12:12 #2
Jeg synes også at den er lækker, men at den har lidt for gode specifikationer i forhold til det jeg skal bruge den til (og at jeg dermed betaler for noget jeg ikke skal bruge).
Avatar billede sijle Nybegynder
10. januar 2006 - 15:37 #3
Er der virkelig ikke andre der har noget at sige?????
Er der et andet forum hvor jeg kan få lidt mere respons????
Eksperten.dk er godt nok ikke hvad den har været :-(
Avatar billede sijle Nybegynder
16. januar 2006 - 10:02 #4