Avatar billede rdc Nybegynder
07. januar 2006 - 22:18 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Webcam Overvågning

Hej

Jeg vil gerne lave et overvågningssystem med 3 webcameraer(de er sindsyg gode, men køber nogle nye). Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg kan sætte en server op, altså derpå hvor webcameraet sender billederne/videoerne til. Jeg skal have overvågningssystemet op på en hjemmeside, som jeg selv laver. Programmet skal gerne kunne rapportere/meddele når der er ændring på billedet altså en slags "Motion Detector". Det jeg allermest er interesseret i at vide, er et program der kan sende billederne/videoerne af kameraet over til serveren, som så sender billederne/videoerne videre til hjemmesiden. Men jeg skal også kunne se billeder/videoer fra fx dagen før. Altså den skal gemme billederne/videoerne i fx 1 ¨måned og dernæst slette dem og begynde det hele forfra igen.

Håber i kan hjælpe mig med det. På forhånd tusind tak.
Avatar billede ppr Nybegynder
07. januar 2006 - 23:38 #1
http://www.google.dk/search?hl=da&q=webcam+software&meta=

her finder du forskellige løsninger på dit problem.
Avatar billede dennismp Nybegynder
08. januar 2006 - 01:28 #2
En ex-kollega lavede conquercam (http://www.theill.com/conquercam/) har noget motiondetection indbygget. Hvor godt det virker, aner jeg ikke. Det er et windows program.
Avatar billede bleze Nybegynder
08. januar 2006 - 11:49 #3
www.webcamxp.com kanon program der kan tage op til 5 cams med motions detections osv
Avatar billede rdc Nybegynder
09. januar 2006 - 02:34 #4
dennismp og bleze har prøvet begge jeres programmmer... men de tager kun billeder, jeg skal bruge et program der tager det i video format, for jeg skal kunne gå tilbage og se hvad der er sket for fx 5 timer siden eller 2 dage siden
Avatar billede ppr Nybegynder
09. januar 2006 - 10:31 #5
Avatar billede rdc Nybegynder
11. januar 2006 - 21:55 #6
nej ppr desvæærre. Det program du tilbyder kan ikke det jeg helt præcist vil have.. andre forslag?
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 11:05 #7
Jeg købte http://www.visiongs.de/ for et par måneder siden. Jeg har kun afprøvet billeder direkte til server og det virker fint. Programmet har også de andre ting du efterlyser, men kontroller lige selv på deres hjemmeside.

du kan evt. downloade deres demo og prøve det. Vend tilbage hvis der er yderligere oplysninger du ønsker.
Avatar billede rdc Nybegynder
12. januar 2006 - 15:43 #8
synes ikke rigtig at det program kan så meget japping ):
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 18:00 #9
Ud fra listen over hvad det kan står der bla.:

- real multi-cam support with own profiles.
- configurable motion detection to monitor your desk, house, children etc. (also ability to capture video in realtime).
- archive images in chronological or reverse chronological order.

Er det ikke hvad du har brug for ?
Avatar billede rdc Nybegynder
12. januar 2006 - 20:57 #10
nej har mere brug for "Det jeg allermest er interesseret i at vide, er et program der kan sende videoerne af kameraet over til serveren, som så sender videoerne videre til hjemmesiden. Men jeg skal også kunne se videoer fra fx dagen før. Altså den skal gemme videoerne i fx 1 ¨måned og dernæst slette dem og begynde det hele forfra igen."
Avatar billede rdc Nybegynder
12. januar 2006 - 20:58 #11
nogen herinde der kender noget til GeoVision programmet?
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2006 - 22:47 #12
Det forstår jeg ikke. Du snakker og at kameraet skal sende videoer over til serveren, som så sender videoerne videre til hjemmesiden. Ligger din hjemmeside ikke på serveren ?
Min opsætning er således, at min server indeholder min hjemmeside. Kamera er på samme netværk som serveren og sender billeder til denne. Jeg kan så se real-time webcam. visiongs har dog også: "archive images in chronological or reverse chronological order". Dvs. mulighed for at gemme alle optagelse. Er det ikke hvad du ønsker ?
Avatar billede rdc Nybegynder
13. januar 2006 - 01:04 #13
japping, altså det jeg skal bruge er:

Jeg skal sætte et overvågningssystem op med 3 kameraer i et sted. Det sted skal også have en lille server computer hvor alle filerne skal ligge på. Jeg skal så igennem en hjemmeside/program der hjemmefra følge det live, men når jeg har lyst, så skal jeg også kunne gå fx 2 timer eller 3 dage tilbage og så hvad der skete der. Derudover skal programmet sende det stykke video som blev optaget når der var "motion detektor" på, altså når der fx er indbryd om natten, så skal den video fil som indeholder indbryd ikke være på serveren, men på hjemmesiden, så hvis tyven skulle finde serveren og nakke den, så har jeg stadig beviset.
Forstår du helt præcist hvad jeg mener, hvis ikke sig endelig til.
Avatar billede japping Nybegynder
14. januar 2006 - 12:10 #14
Ok, nu forstår jeg. Jeg troede at hjemmesiden også befinder sig på serveren.

Du skal ikke regne med at kunne finde ét program der kan alt dette. visiongs kan alt hvad du skal bruge på serveren. Ydermere vil du følge det live, hvilket også er mulligt.
Mht. gamle optagelser vil visiongs arkivere disse. Det du så skal have strikket samme er adgangen til disse gamle optagelser. Men det får du bare ved at kalde den folder de ligger i.
Slutteligt er der indbruds-filerne. Her kan filen enten sendes til hjemmesiden eller til din e-mail. Det skal der nok lidt kode til, men eksperten.dk er et godt sted at få hjælp til dette.
Avatar billede japping Nybegynder
14. januar 2006 - 13:03 #15
OBS: Du skal måske også se på, hvad dit webhotel accepterer mht. automatisk kopiering af filer fra din server og til webhotellet.
Avatar billede japping Nybegynder
16. januar 2006 - 16:16 #16
?
Avatar billede OWB Novice
19. januar 2006 - 07:51 #17
"Faldt" over dette program for noget tid siden, men har ingen erfaring med det. Ved ikke om det kan løse dit behov.
Avatar billede OWB Novice
19. januar 2006 - 07:51 #18