Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
07. januar 2006 - 17:16 Der er 10 kommentarer

Opret forbindelse til netværksprinter

Jeg kan ikke skabe forbindelse til en netværksprinter, som er tilsluttet via LAN (RJ45).
Har forgæves prøvet via "tilføj printer" funktionen. Problemet er at jeg skal indtaste stien og tilsyneladende ikke kan søge på printerens egen lokale ip-adresse.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede ppr Nybegynder
07. januar 2006 - 17:18 #1
du skal have IP adressen til den.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
07. januar 2006 - 17:20 #2
Det har jeg!
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
07. januar 2006 - 17:23 #3
Hvordan søger jeg via ip'en?
Avatar billede ranglen Nybegynder
07. januar 2006 - 17:23 #4
prøv at vælge lokal printer, og på næste side opret ny port > tcp/ip
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. januar 2006 - 17:24 #5
Det kan du heller ikke.

Windows kan kun genkende printere, der er installeret gennem et windows operativsystem (groft set).

Så hvis ikke din netværksprinter er installeret på en PC og delt ud til andre, er du nødt til at printe direkte til IP adressen. Og dermed skal du kende IP-adressen og selv oprette en IP-port til den.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
07. januar 2006 - 17:28 #6
Printeren er en HP LaserJet 2100, som ikke er tilsluttet en bestemt pc, men sluttet direkte til netværket med sin egen lokale ip adresse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. januar 2006 - 17:36 #7
Så skal du via tilføj printer installere en LOKAL PRINTER.
På billedet hvor du vælger, hvilken port du vil printe til, skal du vælge at oprette en ny, og her indtaste IP adressen for printeren.

Hvilket Ranglen også skrev...

Herefter vil du kunne printe til den, og selvom det er netværksprint, er det for din maskine opfattet som en lokal printer.

Hvis du herefter vælger at dele printeren, vil andre PC´eren kunne installere den som en netværksprinter via den første PC. Men det er der ingen formål med i et hjemmenetværk.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
07. januar 2006 - 17:40 #8
Har prøvet med valg af printerport TCP/IP. Det virker tilsyneladende ikke. Har en bærbar mac, som fandt printeren i første forsøg via en søgning på ip'en, men de stationære pc'er kan ikke...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. januar 2006 - 17:52 #9
Så må du prøve, fra en kommandoboks, at pinge printeren. Noget lyder mere som om din PC ikke kan se printeren...

Ping [ip adresse]

Og se hvad resultat du får...
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
07. januar 2006 - 19:48 #10
Fik det til at virke via "opret ny port > tcp/ip" menuen, så smid lige et svar, Ranglen.