Avatar billede aleq Juniormester
06. januar 2006 - 19:22 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med Surftown ang. excessive overload

Jeg har et domæne hos Surftown. Hjemmesidens formål er humor flash animationer. Igår uploadede jeg en 12MB stor *.swf flash fil til hjemmesiden og tidligere på dagen idag, blev filen fjernet. Da jeg loggede ind på den ftp server, som jeg bruger for at uploade ting til hjemmesiden, var filen der, men var blevet omdøbt noget noget med "<filnavn> excessive overload blabla slettes".

Det synes jeg da er urimeligt - de skal da ikke bare slette en fil fordi der er tilfældigvis mange mennesker der vil se den på en gang (den der flash animation havde præmiere igår).

Så skriver jeg en mail til dem, om hvorfor de bare sletter den. Uploader filen igen, og senere får jeg følgende svar fra dem:
Hej Alex.

Tak for din henvendelse.

Fordi den pågældende fil har været årsag til at vores servere blev belastet urimeligt, og derved var til gene for andre Surftown brugere.

Hvis denne fil gøres tilgængelig igen er vi nødsaget til at lukket dit webhotel.

Peter L.
Surftown Support

Det er supervigtig for mig at jeg beholder domænet (navnet på domænet)! Og hvis de så beslutter sig for at lukke domænet ned - hvad kan jeg gøre? Kan jeg klage? Kan jeg beholde domænenavnet og skifte udbyder? Hvis ja, kan I anbefale nogle udbydere som ikke bare beslutter sig for at lukke din side ned fordi der er en belastning på deres servere?

Jeg vil indrømme at jeg var så glad for SurfTown, men efter denne eposide er jeg fandme skuffet over dem!

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. januar 2006 - 19:39 #1
Hvis de ikke overholder deres betingelser for webhosting, så kan du være skuffet. Ellers er det vel ok.
Du skal nok over i et webhotel, hvor de fortæller dig hvor meget båndbredde (fx) du må bruge. Ved webhoteller med "fri trafik" risikerer du vel det samme. Hvad med: https://secure.jakobjp.com/jakobjp_com/index.php
Avatar billede proboss Nybegynder
06. januar 2006 - 21:38 #2
domænet er vel dit så det kan de ikke tagefra dig, men jeg ville tage en backup af mine filer bare for at være sikker

der er flere gode
www.secnet.dk
www.dandomain.dk
www.webpartner.dk
Avatar billede dunkeren Nybegynder
09. januar 2006 - 20:57 #3
Det ligner ikke surftown.

Har du fået en snak med dem endnu engang, eller står de fast på det brev ?
Du bør nok vælge en med faste trafikgrænser, så du ved hvad du får når du køber webhotel hos dem.

Men hvis du har 12 Mbytes liggende og det er hentet 200 gange, så har du genereret ca. 2.4 GB trafik og det er godt nok en slat, men burde ikke lukke et webhotel.

Du kunne jo smide en besked på min icq: 2847724
Avatar billede aleq Juniormester
14. januar 2006 - 13:45 #4
nå - nu siger de at det er ikke trafikken de brokker sig over men CPU og RAM kræfter som flash filen sluger - så har jeg zippet den, så folk kan downloade den i stedet

men opret hver især er svar, så vil jeg fordele point lidt fair