Avatar billede mose Nybegynder
06. januar 2006 - 14:31 Der er 5 kommentarer

MYSQL tabel virker ikke. Omdøb af tabelnavn fikser problemet

Jeg kører med en CentOS 4.2 med apache 2.0 og php 4.3.9

Jeg får en masse php notice: undefined index, og siden bliver ikke vist ordentligt.

Hvis jeg så kopierer en mysql tabel over i en anden tabel med et nyt navn, og ændre min php-kode til at bruge den nye tabel... JA ! - Så virker det ???

Hvis jeg ændrer den nye tabels navn til det oprindelige virker det ikke igen.

Det er ikke alle tabeler den gør det med, men mange... :(

Det virker på en redhat 8 med apache 1.3 og php 4.3.8. Jeg har prøvet at bruge php.ini værdier fra den server som virker.

Jeg har prøvet, manuelt med en mysql klient, at trække samme data som min php-kode. Her virker det fint, så jeg tror problemet ligger i php.

Er der nogen der ved hvad der sker her ??

På forhånd tak.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 14:35 #1
Kan det måske være at dine tabelnavne er ord som php har reserveret?
Avatar billede mose Nybegynder
06. januar 2006 - 14:52 #2
Ved det ikke.

Det er mange tabeller der ikke virker. Blandt andet:

template_tags, template_menu, menu_items, content m.m

Det er bare underligt at hvis jeg f.eks. ændrer template_tags til template_tag så virker det.

Og det har kørt fint på en anden distribution, men det er kun webserver der er skiftet. Database-server er stadig den samme.

Hvilke ord er da reserveret af php ?? Kan jeg se en liste over dem et sted ??
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. januar 2006 - 17:44 #3
jeg tror nu ikke det er det så, men du kan se en liste her:

http://www.php.net/manual/en/reserved.php

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. maj 2006 - 13:25 #4
Feedback pls :)
Avatar billede mose Nybegynder
18. maj 2006 - 15:48 #5
Det er ikke noget med reserverede ord.

Det er når jeg connecter fra de to webservere til databaseserveren samtidigt, så får den første webserver forbindelsen og låser på en måde tabellen i et stykke tid. Det virker altså fint på begge mine webservere men desværre kun med en server ad gangen.

Jeg troede at det var pga. tabeltypen MyIsam så jeg prøvede at konvertere til InnoDB. Men det hjalp ikke.

Jeg har mistænkt mit script for at være skyld i fejlen, men har konstateret at selv med PhpMyAdmin får jeg samme fejl.

Jeg ved ikke om det er noget med konfigurationen af min Mysql server.