Avatar billede kellmann Nybegynder
06. januar 2006 - 12:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopi af regneark

Hvis man har lavet et regneark og kopierer det samme til et nyt underligende ark, osv
Når man så indtaster i de første ark
så kommer resultatet med i de underliggende ark.
Hvordan gøres det, så man ikke skal ind i hver enkelt celle og henvise til det første ark.
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2006 - 12:20 #1
Du kan gruppere arkene. Hold Ctrl bnede og klik på hver af arkfanerne - start med Ark1. Når de er grupperede vil ALT hvad du taster i første ark, bleive skrevet i samme celle i hvert af de øvrige ark.
Avatar billede kellmann Nybegynder
06. januar 2006 - 12:41 #2
Det virker jo, kan man fastholde gruperingen så den er fast når man åbner dokumentet.
Måske ved du også dette: når jeg åbner Excel så åbner den automatisk 5 forskellige regneark, kan man slå det fra.
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2006 - 14:55 #3
1) Hvis arkene er grupperede når du gemmer bør de også være det, når du åbner igen. Men kun så længe du bliver i den første arkfane. Kliker du på en af de andre akrfaner ophæved grupperingen.

2) Jeg er ikke tomme ark, kan du ændre antallet under Funktioner - Indstillinger, fanebladet standard. Hvis du mener, at den åbner flere eksisterende filer, er det nok fordi de er gemt i den mappe, der hedder XLSTART eller i en mappe, der i samme faneblad som anført ovenfor er angivet som "Altetrnativ filplacering ved Start. Flyt filerne fra disse to mapper, så skulle problemet være løst.
Avatar billede kellmann Nybegynder
10. januar 2006 - 12:19 #4
Hej jkrons
Alt virker som det skal, vil du ikke have nogle point?
Avatar billede jkrons Professor
10. januar 2006 - 13:25 #5
Jo tak :-)