Avatar billede slock Novice
25. april 2001 - 22:46 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

.htaccess under W2k og Apache 1.3.14

Hvordan bruges .htaccess under W2K da man ikke kan kalde en fil .htaccess ?? Hvordan fungerer det?
Avatar billede sukos Juniormester
25. april 2001 - 22:50 #1
Du gi\'r såmænd bare filen det navn du gerne vil bruge
Avatar billede sukos Juniormester
25. april 2001 - 22:51 #2
Og husker selvfølgelig at lave ændringerne i din httpd.conf
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. april 2001 - 22:51 #3
du kan enten gøre det via cmd.exe eller med et program som editplus! men det kan ikke lade sig gøre via stifinder!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. april 2001 - 22:52 #4
og du kan ikke bruge .htaccess på en windoze maskine!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. april 2001 - 22:52 #5
Siden hvornår har man ikke kunnet kalde en fil for .htaccess på en win2k maskine? Jeg har ingen problemer med det....
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. april 2001 - 22:53 #6
webmasterdk> hvorfor ikke det?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. april 2001 - 22:55 #7
så prøv lige, jeg kan sq ikke, du SKAL skrive et fil navn i windoze!
Avatar billede sukos Juniormester
25. april 2001 - 22:56 #8
Betragter det selv lidt som en \"sikkerhed\" at bruge et andet navn, da det er en fil som indeholder brugbare oplysninger, og derfor ikke behøver at være alt for nem at finde frem til.
Avatar billede disky Nybegynder
25. april 2001 - 22:57 #9
det fungerer perfekt i Win2k
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. april 2001 - 23:02 #10
disky>det er også min erfaring....
Avatar billede disky Nybegynder
25. april 2001 - 23:08 #11
helt enige, jeg har nemlig lige prøvet :)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. april 2001 - 23:09 #12
disky>det kender jeg godt...:)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. april 2001 - 23:19 #13
webmasterdk -> Man kan oprette et *.txt dokument, og derefter gemme det som .htaccess man skal bare huske at vælge alle filtyper når man gemmer.
Det man man sagtens, ellers kan man jo altid omdøbe det over ftp.

//Anders
Avatar billede webmasterdk Praktikant
25. april 2001 - 23:29 #14
ok, det var bare fordi jeg forsøgte at omdøbe en fil i stifinder!
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
25. april 2001 - 23:35 #15
Du kan evt. også gøre det på den lidt mere HC måde;-) Hvis vi angtager din htaccess hedder htacccess.txt skal du bare starte cmd og gå til det dir din htaccess fil ligger i :
ren htaccess.txt .htaccess
og hopla!;-)

/*^Segal^*/
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. april 2001 - 00:10 #16
så vil jeg mene at det er lidt lettere at bruge \"gem som\", der er ingen grund til at gøre det mere end højest besværligt for en selv.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. april 2001 - 00:31 #17
Jeg har rigtig god erfaring med et program, der hedder windows commander (en norton commander klon... lidt ligesom midnightcommander... bare mere advanceret)... den er god til filhåndtering, oprettelse af nye filer, rette i filer, det har indbygget ftp-klient, indbygget samba-klient, understøtter drag-and-drop... og har en uendelig masse flere features...

programmer kan hentes her: http://www.ghisler.com
Avatar billede thomasledet Nybegynder
26. april 2001 - 00:32 #18
skulle måske lige nævne at windows commander kun findes til windows... hvis nogen skulle være i tvivl..
Avatar billede iss Novice
26. april 2001 - 00:47 #19
Man kan sagtens lave .jtaccess filer i windows uden at downloade noget fancy program, bare den gode gamle DOS kan hjælpe her....

Gem din fil med er fornavn f.eks windowssutminbrexxx.txt:
ren windowssutminbrexxx.txt .htaccess
Mere skal der ikke til, bare fordi Windows\'s GUI sutter betyder ikke at FAT sutter (mere end det nu en gang gør)....
Avatar billede iss Novice
26. april 2001 - 00:49 #20
Præcis som ^segal^ skriver, er der ingen ben i det...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
26. april 2001 - 06:33 #21
nu har i jo sådan set gentaget det hvad jeg mentemed at han skulle starte cmd.exe og omdøbe den!
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
26. april 2001 - 19:14 #22
Ja flot nok, men du kom jo ikke med hvordan man kunne rename det!