Avatar billede mancas11 Nybegynder
05. januar 2006 - 12:38 Der er 7 kommentarer

parpirkurv på netværksdrev.

I forbindelse med lancering af et nyt pdf-system, har vi jævnligt har være udsat for at medarbejdere er kommet til at slette en pdf-fil på et netværksdrev. I disse tilfælde har vi benyttet os af den daglige backup der bliver taget om natten, men derved mistes arbejdet der er udført efter backuppen blev taget. Så jeg vil høre om der er mulighed for at tilknytte en papirkurv til en bestemt mappe på netværksdrevet? Således at slettede filer kan genskabes herigennem...

på forhånd tak.
Avatar billede anuseren Nybegynder
05. januar 2006 - 12:53 #1
Jeg ved ikke om man kan lave en "papirkurv" på et netværksdrev... Men jeg ved dog at det er muligt at gendanne enkelte filer fra en backup, så man ikke behøver at ødelægge en hel dags arbejde.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
05. januar 2006 - 13:12 #2
ja, det er jeg med på, vi gendanner da også kun de filer der er blevet slettet (men typisk er det de samme som man har siddet og arbejdet med).
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
05. januar 2006 - 13:32 #3
Hvis i kører med Windows 2003 Server er svaret shadowcopy! Den kan sættes til regelmæssigt at gemme en backup af filerne på et drev, og gemme op til 64 versioner af den enkelte fil. Hvis en bruger får slettet en fil eller lavet en uhensigtsmæssig ændring, kan filen genskabes, eller rulles tilbage til en hvilken som helst af de gemte versioner.
Brugeren kan sågar selv gendanne ved simpel højreklik!
Avatar billede mancas11 Nybegynder
05. januar 2006 - 13:35 #4
desværre kører vi med win2000 server! Det er ellers noget i den stil jeg havde håbet på!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
05. januar 2006 - 18:11 #5
Det er også genialt. Netop en af de ting der er forbedret i 2003 i forhold til 2000. Når det kun er 2000 har jeg ikke lige umiddeltbart noget forslag!
Avatar billede winsys Nybegynder
01. marts 2006 - 17:11 #6
Du skulle måske kikke lidt på Microsoft System Center Data Protection Manager (http://www.microsoft.com/windowsserversystem/dpm/default.mspx). Den kan også bruges sammen med Win2K
Avatar billede mancas11 Nybegynder
02. marts 2006 - 08:44 #7
jeg fandt i midlertid en anden løsning: Undelete 5.0 - Tilføjer en papirkurv på skrivebord, hvorfra du har mulighed for at genskabe slettede filer. Super program!
www.undelete.com