Avatar billede flash_gordon Nybegynder
25. april 2001 - 20:42 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Real 3D

Jeg har fået kig på et 3D program som hedder \"Real 3D\" og så var det at jeg tænkte om der var nogen der ville bedømme det.
Gode sider/Dårlige sider, mangler osv.
Nybegynder torturals vil også give nogen point, og jeg mener helt nybegynder, hvor intet er taget for givet.
Avatar billede dudesicko Novice
26. april 2001 - 00:07 #1
Real 3D, hvis det ikke er Dos version skal du nok holde dig fra den, Windows udgaven er ikke for nybegynder, det er meget indviklet, og kan utroligt mange ting.
(skal lige siges at det er et utroligt godt program, har du tid til det er det da bare at gå i gang, men jeg tror ikke du finder meget om det på nettet da det er lidt gammelt)

Som nybegynder indenfor 3D burde du nok få fat på Strata eller andet 3D program som er gratis.

Skulle du ligge inde med 3x.000,- kroner så er 3D Studio Max v4.x nok det bedste bud.
Avatar billede hofer Nybegynder
29. april 2001 - 13:00 #2
I sin tid brugte jeg Real3D på Amiga, og jeg har siden set det nogen gange på PC. Det kan en masse, også det mere avancerede, kvaliteten er god, men det er ikke intuitivt at arbejde med. Det går stejlt op ad bakke, når man skal lære det, bl.a. fordi manualen er så underlig dobbeltydig i sine forklaringer.!

Skal du lave meget 3D kan det være besværet værd. Hvis det er mere noget, der tages frem engang imellem, ville jeg finde noget andet. Til landskaber og den slags f.eks. Bryce eller Vue d\'Ésprit (også godt til at animere scenerne). Til figurer og objekter Amorphium Pro. De er alle i den billigere ende og meget mere direkte at gå til.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
01. maj 2001 - 21:09 #3
Tak for hjælpen gutter