Avatar billede xing Novice
04. januar 2006 - 06:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

is rowguid

Jeg bruger MSSQL 2000

Create Table test2(id uniqueidentifier default newid(), navn char(50), dato datetime, spm money);

Under id hvordan for jeg feltet

"Is RowGuid" til at blive "YES" når jeg opretter via dette script?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
04. januar 2006 - 08:58 #1
Create Table test2(id uniqueidentifier rowguidcol default newid(), navn char(50), dato datetime, spm money);
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
04. januar 2006 - 09:43 #2
Et lille trick (genvej) til Create Table scripts:

Hvis du har Enterprise Manager så kan du lave tabellen i den, og derefter kan du bare højreklikke på tabellen og vælge "Kopier", paste i Notepad, og så har du createscriptet.

Eller du kan i Query Analyzer vælge "Script to new window as Create"

Så sparer du dine point her :o)
Avatar billede xing Novice
05. januar 2006 - 01:25 #3
Cool trick Idanielsen :-)