Avatar billede klapiolsen Nybegynder
04. januar 2006 - 00:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemer med s-video til tv (kun lyd og desktopbillede)

Jeg vil gerne koble min TravelMate 290 til tv'et med et s-video-kabel og et par lydkabler fra den bærbare til et scartstik med "in". men selvom ledningerne ser ud til at sidde rigtigt kan jeg kun se  desktopbilledet (uden nogen ikoner), og høre lyd,og ikke se de programmer der er åbne på computeren. I første omgang var billedet på tv´et i en meget dårlig opløsning, men da jeg skruede lidt op for opløsningen for den eksterne skærm i kontrolpanelet blev desktopbilledet klart. -da jeg forsøgte at vælge en tand bedre opløsning gik computeren ned med en uhyggelig blå skærm, men det lykkedes mig heldigvis at få den vakt til live igen. en af mine bekendte brændte sin bærbare af da han legede med det samme, og jeg tør derfor egentlig ikke gøre mere før jeg har fået nogle gode råd... -er der nogle ting man IKKE må gøre? og hvad skal jeg mon gøre for at få f.eks. dvd'er frem på tv'et?
04. januar 2006 - 08:49 #1
Forventer at du HAR den rigtige driver til dit skærmkort...

Der ka' du vælge om den externe skærm skal være en udvidelse af din "normale" skærm eller en kopi af samme. I første omgang så du som skrevet kun "desktopbilledet" - nemlig en udvidelse af din normale skærm; derfor ingen iconer med her.
Avatar billede klapiolsen Nybegynder
02. april 2006 - 19:21 #2
-hmm det tog noget tid at løse.
Avatar billede klapiolsen Nybegynder
02. april 2006 - 19:25 #3
tv'et viste først s/h da jeg ikke havde fået scart, s-video og composite kabler sat sammen rigtigt, og  derudover fik jeg slået en dual-screen funktion grafikkortet.