Avatar billede larsdp Nybegynder
01. januar 2006 - 20:21 Der er 7 kommentarer

dvd afspiller med usb til pc

Kan man på en eller anden fiks måde koble sin dvd-afspiller med usbport direkte til sin pc som så "leger" usb-harddisk i stedet for at købe en ekstern usb harddisk??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2006 - 20:49 #1
hvilken DVD afspiller?
Avatar billede larsdp Nybegynder
01. januar 2006 - 20:53 #2
en bluetinum fra aldi http://bluetinum.net/BlueTinum%20DK/downloads/downloads/DVDTT2055.html
...jeg kan koble en usb harddisk med fat32 formateret hd til den uden prob men det kunne være cool hvis man kunne bruge sin pc i stedet for at købe en ekstern usb harddisk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 08:09 #3
Det stik der passer i din DVD, er det et stik som dette: http://www.usb.org/about/faq/ans1/plug.jpg
Avatar billede larsdp Nybegynder
02. januar 2006 - 09:35 #4
jep, det er det...mit spørgsmål går på om man kan emulerer en usb-harddisk på sin pc således at min dvd tror min pc er en usb-harddisk...måske man kunne koble en fat32 partion til en bestemt usbport??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 11:36 #5
Der findes kabler til at forbinde 2 computere sammen via USB, det er din eneste chance for at få det til at virke (stikkene skal jo være ens i begge ender) men lige umiddelbart kan dette kabel ikke bruges til dit formål, da det af windows betragtes som en netværks forbindelse. Og DVD'en formentligt vil skulle have noget software installeret for at få det til at virke. Den simpleste grund til at du ikke selv kan rode noget sammen er at både DVD og PC forsyner USB'en med 5V og Windows vil mangle et program til at simulere med.
Avatar billede larsdp Nybegynder
02. januar 2006 - 12:19 #6
løsningen bliver en ekstern harddisk selvom det ville være rart med computeren direkte koblet på :-) Men kan jo bare smide 3k for en kiss som kan det.

james t dk> smid et svar og få points
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 20:20 #7
svar