Avatar billede nicklasg4 Nybegynder
01. januar 2006 - 20:18 Der er 15 kommentarer

Mit skærmkort er væk.

Hey.
Nytårsaften var der nogle småbørn der legede med min computer imens jeg var væk, og det resulterede i at jeg blev nød til at geninstallere windows, og derefter bundkort og grafikkort drivere, og der kommer problemet.
Efter at have installeret windows uden problemer, så begynder jeg at installere bundkorts drivere, men de forskellige drivere som skal installeres stopper på 100% og så kan jeg ikke kommer videre.. kan kun trykke cancel. Alligevel lader det til at disse drivere er blevet korrekt installeret, da jeg sagtens kan hører musik, bruge usb osv.
Det store problem kommer så når jeg skal installere grafikkort drivere. Der sker ikke en skid, af den simple grund at mit skærmkort er væk. Inde i enhedshåndtering findes skærmkortet simpelhen ikke, og nårjeg prøver at installere via min cd så sker der ikke en skid. Jeg har også prøvet at downloade drivere fra nvidia.com og den siger også baer der ikke er noget hardware som kan forbindes med driverne. Jeg har tjecket om grafik kortet sidder ordentligt sat til, hvilket det gør.

HVAD ER DER GALT? : (
.. der er simpelhen ikke noget værre end en nytårsdag med tømmermænd og mcd - UDEN computer. Derfor 60 points til svar. HILFE!

Mit grafik kort er iøvrigt GeForce Fx-5900
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 20:30 #1
hvad sker der når du højerklikker på skrivebordet og så egenskaber>indstillinger ?
Avatar billede nicklasg4 Nybegynder
01. januar 2006 - 20:42 #2
der er bare almindelige indstillinger. inde i avanceret og under kort er der intet, og der e rheller ikke et faneblad med mit grafikkort.
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 20:44 #3
har du slået agp til i bios ?
Avatar billede nicklasg4 Nybegynder
01. januar 2006 - 20:49 #4
aner det ikke, ved faktisk slet ikke hvad det vil sige, så kunne godt tænkte mig en detaljeret guide til det : P

der var ingen problemer med at installere grafikkort drivere før, kan den godt bare slå fra af sig selv?

på forhånd tak.
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 20:52 #5
det burde den ikke gøre...men man burde heller ikke skulle installere bundkortets driver for at installere windows !

ved du hvad bios er ?
Avatar billede nicklasg4 Nybegynder
01. januar 2006 - 20:55 #6
ikke rigtig.. jo, ved at når man starter computeren op, så kan man få den til at starte i bios.. kan ikke huske hvordan - andet ved jeg ikke.
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 20:59 #7
hmm hvis du ikke ved hvordan man roder rundt i bios tror jeg ikke det er en god ide.
Har du prøvet at installere grafikkortet ved at bruge: kontropanel>tilføj hardware ?
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 21:01 #8
altså dit kort virker...da du kan se noget på skærmen !
prøve at fjerne grafikkortet inde i enhedshåndteringer og så genstart
Avatar billede nicklasg4 Nybegynder
01. januar 2006 - 21:02 #9
jamen grafikkortet er slet ikek inde i enhedshåndtering :/
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 21:04 #10
nej men der må være et vga kort
Avatar billede nicklasg4 Nybegynder
01. januar 2006 - 21:05 #11
nix.. ikke en skid.
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 21:07 #12
hmm
hvad med højerklik på skrivebordet>egenskaber>indstillinger>avanceret>kort
Avatar billede nicklasg4 Nybegynder
01. januar 2006 - 21:09 #13
der står bare ikke tilgængelig over det hele..
Avatar billede tans Nybegynder
01. januar 2006 - 21:12 #14
hmm
hvis jeg var dig ville jeg formatere>geninstallere windows>IKKE geninstallere bundkortets driver>installere driver til dit grafikkort og se om det virker.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
02. januar 2006 - 00:48 #15
ser også, som tans, en gen-formatering som eneste mulighed. Og efter formateringen skal du hente nyest opdaterede driver til dit gfx kort og installere. btw er den version af windows du har i brug nu, den samme som før formateringen, og hvilket operativsystem kører du med?