Avatar billede herlufsen Nybegynder
01. januar 2006 - 15:51 Der er 15 kommentarer

Onboard lydkort virker ikke

Hejsa.

I forbindelse med, at mine forældre fik reinstalleret windows, holdt deres lydkort op med at virke.
Jeg har (efter tip herfra) hentet Everest og den giver følgende resultat for lyd: Windows Lyd: (BLANK). PCI/PnP Audio: C-Media CMI8330 Audio Adapter.

Jeg har prøvet at hente en driver fra nettet til den og installeret den. Under enhedshåndtering (de kører WinME) virker alting nu uden udråbstegn m.v. Der er bare ikke nogen lydafspilningsprogrammer, der vil bruge de installerede enheder. "Driveren er aktiveret, men fungerer ikke på grund af en ukendt fejl".

HVAD ER DER GALT MED SKIDTET?!?!?

Forresten, Everest angiver deres Motherboard navn til at være:
    Amptron PM-9900 / PCChips M577  (2 ISA, 3 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)

Håber meget, nogen kan hjælpe.

M.v.h. Kristian.
01. januar 2006 - 15:54 #1
.... og det ER Win98/ME versionen som du har instaleret og ikke XP's ditto ?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2006 - 16:17 #2
Prøv at gå ind i kontrolpanel/lyde og lydenheder/lydenheder/lydstyrke, og se efter
hvor der er markeringer og hvor højt styrken står. Og nederst til venstre, der må
ikke være markeret i "slå alt fra"
I feltet "lyde" kan du kontrollere, om der er lyd på.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
01. januar 2006 - 17:13 #3
Jep, det er 98/ME - versionen.

Der findes slet ikke noget, der hedder kontrolpanel/lyde. Der findes Multimedier, men derinde kan den ikke finde nogen afspilningsenhed.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2006 - 17:19 #4
OK, jeg kan ikke huske win98, men at der ikke er noget som hedder lyde eller lign.
i kontrolpanet, det undrer mig.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
01. januar 2006 - 18:12 #5
Kan det ikke  være fordi, den slet ikke vil anerkende, at der er en enhed at afspille lyd af på?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2006 - 18:32 #6
Prøv at gå ind i enhedshåndtering, og afinstaller driveren til lydkortet, og
genstart. Så kan windows selv finde lydkortet igen.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
01. januar 2006 - 18:37 #7
Det har jeg prøvet... Den installerer så automatisk igen - med samme resultat som før.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2006 - 18:41 #8
Så kan jeg ikke forestille mig andet, end at kortet er slået fra, noget i retning
af hvad jeg skrev ovenstående. med mindre, jack stikket sidder  det forkerte sted.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2006 - 02:22 #9
Fandt du ud af det?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2006 - 21:35 #11
11 åbne spørgsmål, som du ikke gider lukke. Forvendt ikke hjælp fra nogen i fremtiden.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
18. januar 2006 - 18:12 #12
Hej Gotfred

Tjah 8 ud af 11 skyldtes, at ingen nogensinde havde postet et svar, så derfor kunne der ikke gives point.

Nu er alle spm lukket...
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2006 - 18:45 #13
Glædeligt! Så mangler du kun dette her.
Avatar billede herlufsen Nybegynder
18. januar 2006 - 19:46 #14
¤ 16/01-2006 02:22:16 : Nej, kan stadig ikke få den til at virke...
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2006 - 19:58 #15
Jeg ved ikke hvad der er galt, og spørgsmålet er for gammelt, til at flere ser det.
Det bedste du kan gøre, er at lukke her, og oprette et nyt spørgsml.