Avatar billede enco Nybegynder
31. december 2005 - 14:28 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

har fået spyware ind

Vil I venligst tjekke Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 14:26:03, on 31-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
H:\WINDOWS\System32\smss.exe
H:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
H:\WINDOWS\system32\services.exe
H:\WINDOWS\system32\lsass.exe
H:\WINDOWS\system32\svchost.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
H:\WINDOWS\Explorer.EXE
H:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe
H:\WINDOWS\system32\mssearchnet.exe
H:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
H:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
H:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
H:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
H:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe
H:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
H:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
H:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
H:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
H:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
H:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
H:\Documents and Settings\christian\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HomepageBHO - {e0103cd4-d1ce-411a-b75b-4fec072867f4} - H:\WINDOWS\system32\hp784C.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] H:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "H:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "H:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] H:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpyAxe] H:\Programmer\SpyAxe\spyaxe.exe /h
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] H:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "H:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "H:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Registration-Studio 8.lnk = H:\Programmer\Pinnacle\Studio 8\Register\RegTool.exe
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: H:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {B9191F79-5613-4C76-AA2A-398534BB8999} - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/suite/autocomplete.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://chat.msn.com/controls/msnchat45.cab
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - H:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - H:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - H:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2005 - 15:54 #1
Kigger
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2005 - 16:00 #2
Tekst lånt af arlet :)

Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Ccleaner: http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.

Hent Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Nu skal du køre CCleaner, som du hentede tidligere.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.

Under windows fanebladet skal du fjerne hakket i cookies
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Tryk så på "Problemer" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Skan efter problemer" og efter at den er færdig med skanne på "Udbedre valgte problemer.." Sig ja til at gemme en backup og tryk dernæst på "Udbedre alle valgte problemer" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Genstart almindeligt, kør et scan med Panda:
http://www.arlet.dk/panda.htm

Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Det er ikke sikkert det eksisterer).

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede arlet Juniormester
31. december 2005 - 16:10 #3
John -> Alt hvad jeg poster er frit tilgængeligt for alle(jeg har ikke patent på det) Derfor behøver du ikke skrive det her"Tekst lånt af arlet :)"

Det var før hen en herinde, der gik meget op i hvem der havde skrevet hvad, så der var det en lov at man skulle, sådan er det heldigvis ikke mere med de logtydere vi er nu.

Målet er jo for alle at få renset så mange computerer som mulig, hvorfor ikke så samarbejde, i stedet for at du også laver sådan en vejledning, når den her virker...det er jo tåbeligt*S*

Godt nytår..
Avatar billede fazli Nybegynder
31. december 2005 - 23:31 #4
Flot tale... :D

ps. godt nytår..
Avatar billede serverservice Praktikant
01. januar 2006 - 11:50 #5
ja godt sagt Arlet - kloge ord som mange skulle læse
Avatar billede arlet Juniormester
01. januar 2006 - 11:55 #6
tak tak*S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. januar 2006 - 13:51 #7
Gad vide om vi her har en bruger der "bare" er ude efter hurtige og enkle svar???
http://exp.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=enco&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

34 oprettede spørgsmål, men 29 åbne....

enco> følg da lige med i dine spørgsmål - det er ikke alle der gider spilde deres tid på en der ikke følger op på egne spørgsmål!!!

(Man lukker spørgsmål ved at markere brugerens navn til venstre i boksen og klikke på accepter - kan se du har prøvet flere gange ved blot at svare, hvilket ikke er nok...)
Avatar billede enco Nybegynder
01. januar 2006 - 22:04 #8
Hej , og godt nytår....ja så starter det med at få spyware ind :-(
Nå men tak for råd og links ......jeg skulle lige over nytåret inden jeg fik tid til at se på min PC igen. Følger også lige op på de åbne spørgsmål, så tak for hintet...
Enco
Avatar billede enco Nybegynder
02. januar 2006 - 00:17 #9
Ny logfil og loggen fra Ewido:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:15:52, on 02-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
H:\WINDOWS\System32\smss.exe
H:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
H:\WINDOWS\system32\services.exe
H:\WINDOWS\system32\lsass.exe
H:\WINDOWS\system32\svchost.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
H:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
H:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
H:\WINDOWS\Explorer.EXE
H:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
H:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
H:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
H:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
H:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe
H:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
H:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
H:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
H:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
H:\Documents and Settings\christian\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {e0103cd4-d1ce-411a-b75b-4fec072867f4} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] H:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "H:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "H:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] H:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] H:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "H:\Programmer\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "H:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Registration-Studio 8.lnk = H:\Programmer\Pinnacle\Studio 8\Register\RegTool.exe
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - c:\AdgangForAlle\adgangforalle.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: H:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {B9191F79-5613-4C76-AA2A-398534BB8999} - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/suite/autocomplete.cab
O16 - DPF: {F58E1CEF-A068-4C15-BA5E-587CAF3EE8C6} (MSN Chat Control 4.5) - http://chat.msn.com/controls/msnchat45.cab
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - H:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - H:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - H:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            00:02:30, 02-01-2006
+ Report-Checksum:        3384837

+ Scan result:

    HKU\S-1-5-21-1757981266-1500820517-839522115-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{8A0DCBDA-6E20-489C-9041-C1E8A0352E75} -> Spyware.NetNucleus : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@adopt.specificclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Specificclick : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@ads27.bpath[1].txt -> Spyware.Cookie.Bpath : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter1.sextracker[2].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter10.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter11.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter12.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter15.sextracker[2].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter16.sextracker[2].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter2.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter3.sextracker[2].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter4.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter6.sextracker[2].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter7.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter8.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@counter9.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@cs.sexcounter[2].txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@edge.ru4[1].txt -> Spyware.Cookie.Ru4 : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@fuck-access[1].txt -> Spyware.Cookie.Fuck-access : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@hestia.sextrail.trakkerd[2].txt -> Spyware.Cookie.Trakkerd : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@hotlog[2].txt -> Spyware.Cookie.Hotlog : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@image.masterstats[1].txt -> Spyware.Cookie.Masterstats : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@overture[2].txt -> Spyware.Cookie.Overture : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@paycounter[1].txt -> Spyware.Cookie.Paycounter : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@perf.overture[1].txt -> Spyware.Cookie.Overture : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@sexlist[1].txt -> Spyware.Cookie.Sexlist : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@sextracker[2].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@spylog[1].txt -> Spyware.Cookie.Spylog : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@statcounter[1].txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@stats3.porntrack[2].txt -> Spyware.Cookie.Porntrack : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@tradedoubler[2].txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@tribalfusion[1].txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@vip.clickzs[1].txt -> Spyware.Cookie.Clickzs : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@xxxcounter[2].txt -> Spyware.Cookie.Xxxcounter : Cleaned with backup
    H:\Documents and Settings\christian\Cookies\christian@z1.adserver[1].txt -> Spyware.Cookie.Adserver : Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede enco Nybegynder
02. januar 2006 - 13:57 #10
Hej Har nogen tid til at se på mine logs igen ?
Avatar billede barklund Nybegynder
02. januar 2006 - 15:01 #11
Ikke før du ændrer holdning til din brug af dette community - hvor du tydeligvis kun er interesseret i hurtig, gratis hjælp uden respekt for de øvrige brugere og uden interesse for at give feedback på kommentarer eller endsige ytre et lille "tak for hjælpen".
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2006 - 16:20 #12
Ja...
Husk nu at du lovede os at lukke dem der ikke længere var aktuelle....

Kommentar: enco
01/01-2006 22:04:40 Hej , og godt nytår....ja så starter det med at få spyware ind :-(
Nå men tak for råd og links ......jeg skulle lige over nytåret inden jeg fik tid til at se på min PC igen. Følger også lige op på de åbne spørgsmål, så tak for hintet...
Enco
Avatar billede enco Nybegynder
03. januar 2006 - 15:21 #13
halløj ...jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert men jeg svare og lukker på alle de åbne men det ændre sig ikke de står stadig åbne ??
Avatar billede enco Nybegynder
03. januar 2006 - 15:27 #14
John Stigers ..hvad mener du nu med "åbne spørgsmål" ? Jeg kan ikke se nogen som har grønt flag ud over dette ?

barklund : jeg skal da følge din opfordring , har ikke lige tænkt på det på den måde før og syntes da jeg har svaret på mange spørgsmål.
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2006 - 15:46 #15
Dette spørgsmål: http://exp.dk/spm/573264

Vi giver dig feedback, du siger ingenting, venter et år, tager pointene. Du skal ikke lukke dine spørgsmål ved selv at svare og acceptere dit eget svar. Du skal lukke dem ved at bede personen, der kom med bedste løsning, om at lægge et svar, som du så accepterer.

Lukkedes spørgsmål har et blåt flag. Gult flag betyder blot besvaret - ikke lukket (og altså ikke noget accepteret svar).

--
Morten Barklund
Avatar billede zoom Praktikant
03. januar 2006 - 16:03 #16
Morten Barklund....Jeg har slet ingen problemer med at give alle mine point ud men hvis folk ikke svare....og I samtidig beder om at lukke spørgsmål kan jeg ikke gøre andet end at lukke selv jo....
Det er muligt jeg er den eneste der har gjort således her på eksperten men man kunne måske godt gøre det muligt at give point til en kommentar også, så var problemet løst...?
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2006 - 16:24 #17
Du har intet feedback givet på det pågældende spørgsmål, right? Og eksperten fungerer ved, at man lægger kommentarer indtil problemet er løst. Derefter lægger den eller de personer, som du nu syntes løste problemet et svar og du accepterer det. Punktum. Hvis du er i tvivl, så kan du bare spørge. Men da du _intet_ feedback gav, kom der ingen svar. Vi gider ikke bruge tid på folk, der ikke gider eksperten for andet end et hurtigt og gratis svar.

--
Morten Barklund
Avatar billede enco Nybegynder
03. januar 2006 - 16:32 #18
Giver gerne point ud hvis der er nogen at give dem
Avatar billede enco Nybegynder
03. januar 2006 - 16:35 #19
se nu i dette spørgsmål er der f.eks ingen at give point ?
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2006 - 17:17 #20
Har du fået en løsning? Hvis ikke dit problem kan løses herinde, så er det selvfølgelig okay, at du ikke deler nogle ud.

Men hvordan passer den forklaring på http://exp.dk/spm/573264 ?

--
Morten Barklund
03. januar 2006 - 17:35 #21
http://expfaq.1go.dk/?id=24#kan_ikke_give_point ->
"En bruger har løst mit problem, men jeg kan ikke give ham points?
Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan kvitteres med point. Du beder ham om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points."

(Hvorfor er det altid en 'han' ?)
Avatar billede enco Nybegynder
03. januar 2006 - 22:00 #22
Barklund : Der var ikke nogen at give point i det tilfælde du henviser til. Jeg skulle så have bedt om et "svar" har jeg nu lært.

Vil du hjælpe mig videre i det her spørgsmål eller skal jeg lukke det ?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2006 - 10:39 #23
Jeg ved ikke noget om dette spørgsmål. Jeg fik bare ingen feedback i det andet spørgsmål. Det er ikke så meget manglen på uddeling af point, der var problemet - det var manglen på respons. Det behøver du vel ikke lære, at du skal give? Selvfølgelig skal man da følge op på sine spørgsmål, og hvis kommentarerne ikke var gode nok eller inden for dit specifikke problem, så kan du komme med yderligere beskrivelser.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2006 - 10:48 #24
enco> i disse spørgsmål af dine har du fået svar:
http://exp.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=enco&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Vil du venligst følge op på dem?  Kan se at det næstnyeste er 2 mdr. gammelt, og kan derfor ikke længere være aktuelt - skulle de være det, anbefaler jeg at du opretter dem igen (når de gamle er lukket først vel at mærke) for du får ikke mere hjælp i så gamle spørgsmål.

Blå flag: spørgsmål med accepterede svar.
Gul flag: spørgsmål med svar, der ikke er accepterede
grøn flag: spørgsmål uden eller med kommentarer - men ingen svar.
Avatar billede enco Nybegynder
04. januar 2006 - 15:44 #25
Barklund >> Jeg beklager ikke at have givet dit svar den forventede opmærksomhed. Jeg kan dog fortælle dig at jeg i dette tilfælde var fuldt tilfreds og som sagt skulle have bemærket det i en kommentar omvendt kunne du jo også have "svaret" i stedet for at kommentere !

John Stigers >> Jeg ved ikke hvilken søgning du der har lavet der . Jeg har selv svaret på langt de fleste af disse spørgsmål du lister op for at kunne lukke dem !! I nogle tilfælde har jeg ikke fået løst problemet i andre er de som du er inde på blevet for gamle uden at have fået accepteret svar hvorfor jeg har lukket dem.

Jeg tænker lidt på om du er ansat her eller hvilken interesse du har i det. Jeg kan efter nærmere vurdering af sitet sige at kvaliteten af svarene der kommer er dalet støt siden IDG overtog sitet. Jeg kan også konstaterer at mange af de eksperter der tidligere var her har forladt sitet til fordel for andre communities. Om årsagen er at sitet er blevet udvandet eller blot ikke har den interesse det tidligere har haft skal jeg ikke kunne sige. Det falder mig derfor at I med mit tilfælde forsøger at rette op på sitets moral og sprog. Det kan undre mig meget at I ikke forlængst har rettet henvendelse til mig da næsten alle mine spørgsmål jo stammer fra før 2004 ??
Er sandheden ikke at det er så som så med sitets beretigelse efterhånden hvor der er kommet mere specialiserede sites på banen ?

Jeg kan vel godt konstatere at der ikke findes kompetencer her på eksperten til at løse spyware spørgsmålet her ? Men om ikke andet fik vi da vendt situationen med brugerniveau og opførsel.

enco
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2006 - 16:02 #26
Dine spørgsmål er _ikke_ lukkede. At du eller andre har svaret gør ingen forskel. De skal lukkes. Det er politik her på stedet, at alle spørgsmål helst skal lukkes inden for en måneds tid, hvis der ikke er aktivitet i dem. Alle dem med gule flag er ikke lukkede. Det kan vel nok gennemskues - nu har vi prøvet at sige det cirka 3 gange hver til dig :)

Skal jeg kigge alle dine spørgsmål igennem og se om du bare ét sted har givet en kommentar "den forventede opmærksomhed", sagt tak eller accepteret et eneste svar nogetsteds?

Og at kvaliteten falder bliver kun værre af, at brugere som dig ikke gider overholde sitets regler. Og hvis du ikke gider bruge sitet - så smut. Hverken jeg eller john_stigers er ansat her (så vidt jeg ved i hvert fald), men vi er interesserede i det, da vi begge (igen afaik) finder det værende en god ressource.

Jeg "retter henvendelse" til dig nu, da du uden videre besvarer dit eget spørgsmål med en intetsigende tekst selvom du havde fået gode kommentarer, som du endda kunne bruge - og stadig ikke har lukket det.

--
Morten Barklund

Du har forstået, at du ikke har lukket nogle af dine spørgsmål endnu, ikke? ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2006 - 16:05 #27
Sorry, min fejl. 5 af dine 34 spørgsmål er lukkede. Resten er kun besvarede.
Avatar billede enco Nybegynder
04. januar 2006 - 17:58 #28
Barklund...faktisk nej det er først gået op for mig nu at jeg skal markere navnet på den der har svaret...jeg har i tidens løb blot klikket på "accepter" og tret det var nok. Nu har jeg været de fleste igennem og "markeret" og accepteret forfra.

Du skal nok lige tænke på hvordan du selv tiltaler folk herinde, syntes ærlig talt ikke din tiltaleform virker særlig opmuntrene eller troværdig for en der prædiker god opførsel. Du behøver ikke frem over at svare yderligere fagligt her på spørgsmålet da det er løst andetsteds. Men jeg foreslår at du sender mig et svar så jeg kan kompencere med lidt point for din iver, trods alt :-)

Enco
Avatar billede enco Nybegynder
04. januar 2006 - 18:02 #29
john stigers >> du har haft en god tone trods min håbløst uvidende opfattelse af pointgivning systemet svar venligst!
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2006 - 22:19 #30
enco: at folk er uvidende omkring pointsystemet er selvfølgelig normalt første gang. Og anden gang. Og tredje gang. Men 34. gang så ligner det altså, at du ikke gider lære det. Og gentagne problemer med en del folk, der ikke deltager på fair vilkår, har det med at irritere lidt. Dit "svar" i det oprindelige spørgsmål (som sådan set er det eneste, der irriterer mig, og har fået mig ind i samtalen) med den meget sigende tekst "00" er forholdsvist provokerende.

Hvis du endelig mener, at du vil lukke, fordi der ingen svar er, så tag dig da lige tiden til at sige det. Det tager ikke mange sekunder at skrive "lukker grundet ingen svar" - så kunne vi have informeret dig om reglerne. Dit "svar" indikerer derimod, at du overhovedet ikke har nogen lyst til at vide, hvordan man bør gøre, men bare lukker, fordi "nogen" har sagt det.

Og igen, jeg deltager ikke fagligt i dette spørgsmål - jeg aner intet om spyware - så ingen svar fra mig/point til mig. Ellers tak :)

--
Morten Barklund
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2006 - 10:30 #31
Der findes skam kompetencer på dette site til at løse dit spyware spørgsmål - men helt ærligt...

"lønnen" for at hjælpe folk her på dette site, er point som ikke koster en spørger en skid - han kan endda tjene dem selv!
Er det så for meget forlangt at man sørger for at lukke sine spørgsmål, og derved "aflønne" ham/hende der hjalp?
Egentlig ikke...!!!

Som nævnt tidligere, gør du noget ved dine spørgsmål, skal jeg gerne hjælpe - men ikke før!
Avatar billede enco Nybegynder
05. januar 2006 - 13:03 #33
de 4-5 spørgsmål der er åbne er fordi folk som har hjulpet mangler at "svare"så de kan få point.
jeg går ud fra at dette ovenstående spørgsmål ikke har nogen der ønsker at "svare" og få points så derfor lukkes det hermed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. januar 2006 - 14:36 #34
Helt ærligt...
Hvad er det NU du laver????
LÆS dog hvad vi skriver, ikk?!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2006 - 21:40 #35
Ved ikke hvorfor, men jeg har fulgt med på sidelinien herinde - og jeg kommer til at savne , John Lennon, Gandhi, martin luther king osv...
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2006 - 22:17 #36
selvfølgelig Bono fra U2 også - folk der ville gøre noget imod ufreden