Avatar billede jedimaster Nybegynder
30. december 2005 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flet med excel-dokument fejler.

Jeg har lavet et dokument i word med flere HVIS od flettefelter bestemmelser. Jeg har flettet med dokumentet med en excelfil, hvor der både fremgår tal og bogstaver.
Når jeg fletter det ind i word sker der bare noget højst besynderligt. Word tager nemlig ikke bare de data der fremgår af cellen i excel, den laver simpelthen tallet om, fjerner 1000-seperation og ændre datoen.

Det mærkeligste er at dokumenterne er lavet i office 2000, og der virkede pisset. Nu har jeg fået den nye version, og så virker det sgu ikke.

Er der nogen der kender fejlen???
Avatar billede falster Ekspert
30. december 2005 - 11:34 #1
Jeg har oplevet noget, der ligner. Den eneste løsning, jeg har kunnet finde (på) er at formatere Excel-filen præcis, som det skal se ud. Derefter gemme som semikolonsepareret (csv) og så bruge den fil som datakilde ved fletningen.
Avatar billede jedimaster Nybegynder
30. december 2005 - 11:48 #2
Det var da noget være fis!
- Det kan du selvfølgelig ikke gøre for :-)
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2005 - 12:03 #3
Ved fletning mellem Excel og Word overføres kun de rå data, ikek udseendet.

Det er to løsninger. Enten at ætte formatkoder på dine flettefelter (så formateringen finder sted i Word), eller overføre data via DDE i stedet for OLE, som anvendes i dag. Det sidste kan du gøre ved at (I Word) vækge Funktioner - Indstillinger. I fanebladet Generelt sætter du flueben i Bekræft konvertering ved åbning. Når du så vælger din datakilde (Excel-arket), vil der blive vist en dialogboks. I denne vælger du Microsoft Excel-regneark via DDE. Så overføres såvel format som indhold.
Avatar billede jedimaster Nybegynder
30. december 2005 - 12:26 #4
jkons - DET VIRKER!!! Svarer du- så er der point.
Avatar billede falster Ekspert
30. december 2005 - 12:38 #5
Eddermaneme gør det så. Også tak fra ham, der var med på en kigger. Godt nytår.
Avatar billede jkrons Professor
30. december 2005 - 14:22 #6
Her er et svar - og godt nytår.