Avatar billede dktekno Nybegynder
29. december 2005 - 13:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Momsregistrering uden at have virksomhed

Jeg har fundet ud af at hvis man er momsregistreret skal man ikke betale moms af det man køber. Det bliver jo en del billigere at handle ind på nettet på den måde. Så derfor vil jeg gerne som privatperson momsregistreres. Jeg har ikke noget firma og vil heller ikke have det, bare et CVR-nummer så jeg kan handle billigt ind.

Hvordan gør jeg?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2005 - 13:34 #1
Hmmm, det lyder lidt suspekt!

Læs evt. lidt på denne side: http://www.webreg-portal.dk/home.asp?ContentID=169#
Avatar billede dktekno Nybegynder
29. december 2005 - 13:45 #2
Bare drop det. Min far har lige fortalt mig at jeg ikke kan få momspengene tilbage hvis ikke jeg har solgt noget, og at skattevæsenet ikke vil tro på jeg har et firma og at cvr nummer ikke er nok.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2005 - 13:45 #3
Når du momsregistrere dig, så har du per definition et firma, også kldet et enmandsfirma som lines (dev skattemæssigt sammenholdes med din egen indkomst).

Du kan  sagtens hvave et firma der ikke har indtægter i et år, herefter vil du blive kontakte af s katevæsnet der vil hører hvad din plan er. Hvis du ikke har en plan og kan sandsyneliggøre at det er et frima der vil komme til at køre, så vil skat indkræve momsen hos dig privat, og skattefar får altid sit.

Beklager fidusen duer ikke
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. december 2005 - 13:47 #4
Du er jo nødt til at have en indkomst i firmaet!
Du kan kun slippe for at betale moms på det du køber til firmaet.
Dvs at du ikke kan købe momsfrit for mere end dit firma tjener.
Og er det nul kroner kan du trække nul kroner fra af momsen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2005 - 14:48 #5
Man kan godt købe momsfrit for mere end firmaet tjener. Dette accepterer skat de første 2 til 3 år af en virksomheds liv, MEN

- du kan kun købe ting til firmaet, her er strenge regler. Hvis du f.eks. ønsker at købe en jakke, så skal denne være med firmalogo og logoet skal have en vis størrelse
- Du får kun lov til at kører dit firma hvis du kan sandsyneliggøre at det er et virkeligt firma der på sigt skal have både indkomst og overskud. Kan du ikke dette, så får du en efterregning på moms
Avatar billede dktekno Nybegynder
29. december 2005 - 15:45 #6
Er det lovligt at indkøbe ting til "firmaet" (mig selv) og så sælge det til mig selv for 1 kr? Så kommer jeg reelt set kun af med 25 øre for hvert produkt jeg køber, om det så er en vaskemaskine eller ny bærbar computer til 15.000 kr. så får skattefar kun 25 øre hehe. Er det lovligt?
Avatar billede dktekno Nybegynder
29. december 2005 - 15:47 #7
Så har mit "firma" jo en indkomst (1 kr. pr. produkt) på mine varer.

At "firmaet" så kun ejes af 1 person og at denne ene person også er den eneste kunde er så en anden side af sagen. Det kan told og skat vel ikke pille ved, vel?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2005 - 15:59 #8
Nej det er det selvfølgelig ikke. Skattefar vil se et sundt firma med en ganbar ide, det at købe dyrt og sælge billigt er ikke en gangbar ide, der på sigt vil skabe overskud.

Du får ikke lov til at trække moms fra eller andre firma ting uden at dit firma er reelt. Reelle firmaer der er nystartede vil normalt have underskud de første 2 til 3 år, dette accepteres, men har du ingen omsætning og ingen plan for hvordan dette skal ske, så lukkes dit firma og den ulovlige momsfrihed først tilbage, pengene hentes hos dig. Tro mig alt er prøvet og alle huller er lukket, der er ikke noget at komme efter her
Avatar billede AnyFellow Mester
29. december 2005 - 16:00 #9
Tror godt du kan glemme alle forsøg på at fuske.

Du ender bare med en stor bøde for momsfusk.
Avatar billede martin_moth Mester
30. december 2005 - 09:47 #10
100% enig med kfisker& bufferzone.

Skal du absolut snyde bufferzone, kfisker, mig og alle andre skattepligtige medborgere - for det er jo det du egenligt vil forsøge - skal det være langt mere raffineret end det du foreslår her!
Avatar billede heindorff Nybegynder
30. december 2005 - 14:12 #11
Det kaldes svindel og er naturligvis strafbart, men værsgo, hvis du tænder på lidt samfundstjeneste og en kedelig bøde.
Avatar billede l-lindberg Nybegynder
30. december 2005 - 22:27 #12
ide'en er jo at firmaer kan købe uden moms og så ligge momsen til når de sælger varen igen... og nej! du kan heller ikke købe din bærebare computer og så erklære dit firma konkurs for så snupper skattefar bare pengene hos dig privat... ergo! du kan ikke fuske med momsen... jeg forstår ikke dit problem med at betale til det samfund du lever i du nyder glæde af at kunne komme gratis på skadestuen og du har sikkert også gået i skole engang... hvorfor vil du ikke betale til det ligesom alle andre i dette land?