Avatar billede valsoeje Nybegynder
29. december 2005 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autofilter med datoer styret af VBA.

Jeg skal have en bruger til at kunne filtrere en liste i excel via en brugerformular. Her skal brugeren kunne filtrere fra <dato> til <dato>, og så kun få vist de rækker der har de mellemliggende datoer i sig. Koden ser sådan ud;

Private Sub CommandButton20_Click()
  Dim rng As Range
  Dim date1 As Long, date2 As Long

  date1 = DateValue(TextBox11.Value)
  date2 = DateValue(TextBox12.Value)
  Worksheets("Data").Select
  Set rng = Range("A1")
  rng.AutoFilter
  rng.AutoFilter Field:=2, Criteria1:=">=" & date1, Operator:=xlAnd, Criteria2:="<=" & date2

End Sub

Cellerne hvor datoen står er formatteret til dd-mm-yy, og det drejer sig om datoer i år 2005.

Men når jeg afvikler koden filtreres alting væk; når jeg så selv går ind i autofilteret står der de valgte datoer men i år 2009. Så kan jeg godt regne ud at det har noget at gøre med 1900- og 1904 datosystemet, men her slipper min viden desværre op...

Hvordan kommer jeg uden om det...?
Avatar billede kedde65 Praktikant
29. december 2005 - 10:54 #1
hej

Kan du ikke prøve at sende det excel ark til ck@officekonsulenterne.dk så skal jeg se om jeg kan finde fejlen :-)

/Christian
Avatar billede valsoeje Nybegynder
29. december 2005 - 10:56 #2
:=)meget gerne.
Avatar billede valsoeje Nybegynder
29. december 2005 - 12:02 #3
Hej igen. Send et svar - jeg synes at anstrengelserne fortjener point :)
Avatar billede kedde65 Praktikant
29. december 2005 - 12:25 #4
Og her kommer et svar :-)