Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 00:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nedlukning i World of Warcraft

Hej,

Jeg har et problem vedrørende mærkelig nedlukning. Problemet kommer hver gang jeg spiller World of Warcraft, efter jeg måske har spillet i 10min fryser billedet i nogle sekunder, hvor efter at skærmen slukker og skriver noget med sleeping mode, men computeren er stadig tændt? Problemet skete optil 5 gange idag og det er kun sket når jeg har spillet World Of Warcraft. Nogen som har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

Hilsen

Steffen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2005 - 00:39 #1
Prøv lige at opdatere din grafikkortsdriver. Det lyder som om den crasher og derfor slukker skærmen.

nvidia kort:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

ati kort:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 00:47 #2
hm. Jeg skal bare hente catalyst driveren ikke ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2005 - 01:09 #3
Jo, hvis det er et ATI kort, så hent Catalyst-driveren. Den nyeste skulle være version 5.13
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 01:11 #4
okay, det prøver jeg så.  Tonnybrandt du kunne vel ik lige komme med et svar istedet for kommentar så jeg kan give dig nogle point :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2005 - 01:14 #5
Jo her er svaret, men vent lige med at tildele point til dit problem er løst.

Det kunne jo være et hardwareproblem (varme) og ikke et driverproblem.
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 01:33 #6
Hej igen,

Det hjalp ikke rigtig at hente den nye driver for efter ca. et kvaters spillen, skrev skærmen det igen.. Hvis det er varme problemer tror du så det er skærmen eller grafikkortet?
Avatar billede janius Nybegynder
28. december 2005 - 01:42 #7
Prøv at tage egenskaber på skrivebordet, vælg fanebladet pauseskærm og vælg strøm/power. Sæt System standby til aldrig og evt. sluk aldrig skærm. Kan måske være at din putter tror du ikke bruger den, når du spiller WOW.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2005 - 01:47 #8
Hvis det ER et varmeproblem så prøv at tage siden af computeren og se om det hjælper.

Check også de forskellige kølere for støv, især cpu-køler og køleren på grafikkortet. Rens dem med en vatpind og en støvsuger. Husk at blokere blæserne så de ikke kører rundt når du er i nærheden af dem med støvsugeren. I meget sjældne tilfælde kan en roterende blæser skade bundkortet, da den jo vil producere strøm og ikke forbruge strøm hvis støvsugeren trækker propellen rundt.
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 01:56 #9
Okay, regner med at melde tilbage imorgen middag engang :) hvorefter jeg vil give point :)
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 02:09 #10
Jeg installerede Asus Smartdoctor, og sagde at jeg den skulle sende en alarm hvis Gpu eller Video RAM, blev for varme, og hvis blæseren kom over 1500 rpm, og efter ca. 10min, røg jeg ud i Windows, hvorefter at smartdoctor poppede up og skrev at noget som hed VCC oppe på 3,25 ved ikk om dette er til hjælp men skrev det da i hvert fald :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2005 - 02:51 #11
Det kunne lyde som om din strømforsyning ikke er stærk nok til at trække dit grafikkort og derfor ikke kan holde de forskellige strømme stabile.

De 3.25 er volt og den skulle gerne have været 3.3 volt. Har du en anden strømforsyning du kan prøve at smække i den ?

Hvad er det for et grafikkort du har i den ? Nogle af dem er nogle forfærdelige strømslugere.
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 03:15 #12
Det er et ASUS x800XL, hm. Synes bare det lyder mærkeligt eftersom at den har da kunne klare en del andre spil? Kan det hjælpe eventuelt at investere i nogle nye blæsere eftersom at Smartdoctor skriver at kortet bliver overophedet.. men kun i nogle få sekunder? hvorefter den siger at kortet er OK.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2005 - 10:35 #13
Sorry, så har jeg misforstået dit indlæg.

Det må være popup'en fra smartdoctor der skal lægges til grund for at den hopper ud af spillet, og der skriver du at vcc er 3.25. Jeg gik ud fra at det var fejlen.

Er du sikker på at det er varme der er problemet ?
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 12:14 #14
Det tror jeg ihvertfald det er.. Men vil lige prøvet rådet med vatpindende..
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 19:37 #15
Det virkede jeg spillede ihvertfald i mere end en halv time :b  Men fik så et lille problem ved at mit grafikkort blæser fik blackout, så nu står der er ventilator inde i computeren indtil det bliver fixet :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. december 2005 - 19:46 #16
Ok, fint at du fandt ind til problemets kerne.

Takker for point ;)
Avatar billede zan4 Nybegynder
28. december 2005 - 19:58 #17
og jeg takker for hjælpen :=)