Avatar billede alimondo Nybegynder
22. december 2005 - 18:50 Der er 12 kommentarer

Banner Blok - Norton

Jeg har haft installeret Norton Virus med Banner Blok. Denne har funktion har jeg haft meget glæde af, men efter at jeg har afinstalleret Norton og skiftet til AGV er det ikke lykkedes mig at få mulighed for at se bannere igen! Og nu står jeg at skal se nogle bannere på dba.dk som jeg ikke adgang til! Hvordan deaktivere jeg banner blok så jeg igen kan se bannere? Norton er helt væk fra min maskine og denne mulighed er ikke i AGV, så den må ligge et andet sted..

Hjælp mig:)
Avatar billede boxer Nybegynder
22. december 2005 - 18:57 #1
Skriv msconfig i menuen Kør. I Fanen Start og Tjenester fjernes alt der har med norton/symantec at gøre.
Selvfølgelig kun hvis du ikke har noget norton installeret :O)
Avatar billede alimondo Nybegynder
22. december 2005 - 19:14 #2
det er gjort nu, men der var ikke noget med Norton jeg kunne fravælge - hverken under Start eller tjenester! Hedder det noget andet?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. december 2005 - 19:25 #3
HVilken version af Norton var det?
Avatar billede boxer Nybegynder
22. december 2005 - 19:40 #4
Prøv lige at kør denne bat-fil:
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Avatar billede alimondo Nybegynder
22. december 2005 - 21:27 #5
kan du ikke uddybe hvad sådan en fil gør - lyder lidt mystisk at jeg skal køre den fil? Norton var Internet Security 2005
Avatar billede boxer Nybegynder
23. december 2005 - 07:38 #7
Filen reparerer din internet explorer.

Prøv dr1's link - det ser ud til at være løsningen.
Avatar billede alimondo Nybegynder
29. december 2005 - 11:23 #8
jeg kan ikke få nogen af de forslag til at fjerne min bannerblok - kan det virkelig passe?
29. december 2005 - 11:44 #9
29. december 2005 - 11:46 #10
Næste mulighed - RegCleaner:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

Fjern alt der har med NORTON, SYMANTEC, ... at gøre ...
29. december 2005 - 11:47 #11
Næste næste mulighed:
IE - Funktioner - InternetIndstil... - Advanceret - Gendan standard...
???
29. december 2005 - 11:52 #12
Næste næste næste mulighed:
Geninstall IE (Set i anden tråd):

1: Hent IE 6.0 sp1 først og læg den på skrivebordet eller andet passende sted.
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

2: Klik på Start - Kør, skriv Regedit og klik på OK.

3: find denne sti : HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} Sikre dig at det er præcis disse numre

4: Højre klik på den streng som hedder >>IsInstalled<< og ændre den fra 1 til 0.

5: Luk det hele ned

6: dobbeltklik på IE6.0 sp1, som du har hentet før.

Så har du en frisk installation af internet explorer...