Avatar billede donslund Nybegynder
24. april 2001 - 22:43 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Min skærm mister en farve.

Min skærm mister i perioder den grønne farve hvilket resulterer i en helt lyserød skærm. Hvorfor gør den det? Er det elektronisk støj eller er der noget gal med skærmkortet.
Hvis det er det sidste, hvilket kan så anbefales?
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
24. april 2001 - 22:48 #1
det kan også være et af benene på dit skærm kabel der er bukket så der er en løsforbindelse, det er dog nok ikke det hvis du siger det er en periodisk fejl!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 22:48 #2
prøv og vrikmed kablet bagved skærmen og pc\'en, lyder som en løs forbindelse!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 22:49 #3
pis!
Avatar billede madskp Nybegynder
24. april 2001 - 22:52 #4
Jeg har oplevet det samme med mmit fjernsyn. Det var bare den røde farve der forsvandt så det blev helt grønt. Problemet blev løst ved at rette op på nogle dårlige lodninger indeni. Men der er jo ikke sikkert at du vil give dig i kast med det på din skærm!!!
Avatar billede kalou Nybegynder
24. april 2001 - 23:04 #5
Det er højst sandsynligt din skærm den er galt med. Enten kablet eller en dårlig lodning inde i skærmen.
Avatar billede ewc2k Nybegynder
24. april 2001 - 23:05 #6
Eller at dit grafikkort sider lidt løst
Avatar billede stigc Nybegynder
24. april 2001 - 23:36 #7
skægt, jeg mangler også den grønne farve. tror nu min monitor er kaput! Jeg leder efter en ny. Men lytter lige med hvis der skulle ligge et godt råd!
Avatar billede stigc Nybegynder
24. april 2001 - 23:37 #8
så du har min medlidenhed. Man får ondt i hovedet at at kigge på sådan en skærm!
Avatar billede michaelh Nybegynder
25. april 2001 - 03:37 #9
Det er 99.999999% sikkert din skærm den er gal med, på bagsiden af billedrøret sidder der som regel et lille print hvor de 3 farvers (RGB) styrke kan indstilles. Det er så sikkert en lodning i den grønne kanal der er dårlig, jeg har selv haft samme problem og loddede bare det hele igennem, og så virkede det igen, nu på 3 år, så jeg tror det er det. Maskin lodning er ikke altid det bedste :-)
Man kan også måle sig frem, sådan gjorde jeg, for det er ret nemt at sammenligne med de to kanaler der virker, men det er jo meget hurtigere bare at gennem lodde det hele først.
Avatar billede msmows Nybegynder
25. april 2001 - 23:14 #10
> michaelh  -  jeps især ældre skærme af mærket \"Ultra\" lider af dette.
Avatar billede donslund Nybegynder
27. april 2001 - 08:44 #11
Men min skærm er en AOC 7 Gl og den er kun ca. 5 måneder gammel. Det kan da ikke være den det er galt med.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
27. april 2001 - 08:45 #12
min gør det samme - det er stikkets skyld, min lillebror jokkede på det og du kan ikke gøre noget.