Avatar billede birddog Nybegynder
21. december 2005 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få XP maskiner til til at logge på vores nye sbs server

Hejsa.
Firmaet har lige fået en ny server, en sbs 2003 som er domainecontroller.

Når jeg så har oprettet nogen bruger på serveren, og også oprettet deres computer. Og jeg så på deres klient maskine, som er XP, så kan jeg ikke få lov til at tilmelde domainet,
til sidst skriver den.

Følgende fejl opstod under forsøget på at tilslutte computeren til domainet.

Flere samtidlige forbindelser til en server eller delt ressource af samme bruger, der anvender mere end et brugernavn tillades ikke. Afbryd alle tidligere forbindelse til serveren eller den delte ressource og prøv igen.

Brugeren er bare ikke logget på serveren på nogen måde.
den eneste måde er at de for internet igennem serveren, men er det det?.

har set mig blind på problemet, og mangler noget feedback.
Avatar billede coil Nybegynder
21. december 2005 - 11:11 #1
Hejsa,
Det er på grund af DNS konfiguration på server og/eller på jeres klient maskine.

Haim Atar
Avatar billede coil Nybegynder
21. december 2005 - 11:53 #2
Hej,

Kan du skrive lidt om du har DHCP eller netværks konfiguration

Haim Atar
Avatar billede birddog Nybegynder
21. december 2005 - 12:15 #3
vores klienter er bare sat til automatisk.
så de for alle informationerne fra serveren.

og det med serveren er jeg lidt itvivl om hvad du vil have jeg skal kigge henne?
det er bare basic indstillingerne der er brugt, men dog under tcp/ip DNS står den til at skulle kigge på sig selv. altså sin egen IP.

ellers står den til at skulle give ip adr. ud fra 192.168.1.2 til 192.168.1.254
dog er der sat 3 exclusions på udstyr som har og kræver en fastip.

ved ikke om det hjalp dig., vil gerne tage nogen screenshoots og smide op
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2006 - 01:51 #4
har du fået styr på det ?
Avatar billede birddog Nybegynder
03. februar 2006 - 21:02 #5
Nej det har jeg ikke.
Serveren har nemlig været tilbage ved levrandøren, for at få et andet kabinet og nogen hardware ændring, i denne uge her vi fået den tilbage, så det er først nu jeg sådan rigtig skal kigge på den. Men jeg er ikke kommet videre en løsning, så alt hjælp er tiltrangt, eller hint i den rigtige retning.
Avatar billede birddog Nybegynder
23. februar 2006 - 22:08 #6
problemet er blevet løst i mellemtiden.