Avatar billede snailey Nybegynder
20. december 2005 - 11:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IE alt er zoomet?

Hej Eksperter

Kan I mon hjælpe mig?

Pludselig siden i går er min internet explorer zoomet helt ind, så jeg kun kan se en fjerde del af hvad jeg plejer, så jeg må scroller rundt for at se hele siden.
Baggrundskærmen er som den plejer.
Jeg har tjekket skrift størrelse, men den står til mellem, som den plejer.  Hvor kan jeg have gjort noget galt?
20. december 2005 - 11:37 #1
[Vis][Tekststørrelse][Mellem] ...

og/eller

[Ctrl] sammen med rullen på musen ...
Avatar billede snailey Nybegynder
20. december 2005 - 11:52 #2
men det er jo ikke browser vinduet der er forstørret, det er selve det jeg ser. Google fx står mega stort.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2005 - 12:26 #3
Som snailey skriver, hold Ctrl-tasten nede og brug Scroll-hjulet på musen
20. december 2005 - 12:27 #4
Ikke helt forstået ???

Sakset fra http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no40

Lav en diskoprydning hvor du sletter de midlertidige internetfiler (temporary internet files)
Dette kan gøres på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning  og lad pc'en styre det der skal slettes.
2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.
3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files, når webbrowseren lukkes*  (står et stykke nede under Sikkerhed).
Hvis punkt 3 følges, skulle problemet ikke opstå igen.

Kun Microsoft ved hvorfor den gør det, men det er en af de mest kendte fejl, som aldrig er blevet rettet. Normalt har man mulighed for at gemme i flere formater, men når internet-cachen er fyldt op, mener systemet, at der ikke er nok ressourcer til at behandle flere billedformater, hvorfor den så kun giver mulighed for et format, nemlig *.bmp, hvilket efter min mening er ulogisk, da det jo er det format som fylder mest. Men sådan er det, og det bliver nok ikke rettet.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2005 - 12:28 #5
Sorry, som dr1 skriver,.........
20. december 2005 - 12:28 #6
<vejmand>: "...Som snailey skriver, ..." - host host ...
22. december 2005 - 15:34 #7
<snailey>: Ka' det bruges ?
28. december 2005 - 10:03 #8
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede snailey Nybegynder
25. januar 2007 - 20:52 #9
Jeg har ingen anelse om hvad det var der var galt. for efter et par genstarts var alt ok. Sorry.