Avatar billede sh1986 Nybegynder
19. december 2005 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

UTF7 Encoding i richtextbox

Kan man loade en fil ind i en richtextbox med utf7 encoding?
Avatar billede medions Nybegynder
19. december 2005 - 15:05 #1
this.TextBox1 = System.Text.Encoding.UTF7.GetBytes(tekstfrafil);

//>Rune
Avatar billede sh1986 Nybegynder
19. december 2005 - 15:16 #2
Dette virker ikke og det var også en richtextbox.

Kan du lave et eksempel hvor den åbner fra en stream/richtextbox.LoadFile?
Avatar billede scope Nybegynder
19. december 2005 - 19:38 #3
Hvad med at loade billedet ind i clipboardet og herefter paste det ind i din richtextbox programmatisk?
Avatar billede sh1986 Nybegynder
20. december 2005 - 08:15 #4
Scope -> Det er ikke noget billede jeg skal loaded ind, men tekst.
Avatar billede scope Nybegynder
20. december 2005 - 08:27 #5
Heh.. Hvorfor sad jeg og tænkte billede.. Heh, det var nok et andet projekt jeg var igang med..
Anywayz, samme fremgangsmåde var da stadig en mulighed?
Avatar billede sh1986 Nybegynder
20. december 2005 - 08:34 #6
Scope -> Kan du give mig et eks. på det? Har ikke brugt clipboardet i C# :)
Avatar billede scope Nybegynder
21. december 2005 - 15:12 #7
Jeg tror faktisk ikke at du kan smide utf7 formateret text i en richtextbox..

Ikke med mindre at hvis du åbner en fil gemt i utf-7 i rtb, måske virker det..
rtb.LoadFile( path, RichTextBoxStreamType.UnicodePlainText );

Alternativt kan du prøve copy/paste, men jeg har ikke vildt meget tiltro til det..
TextReader tr = new StreamReader( path, Encoding.UTF7 );
Clipboard.SetDataObject( tr.ReadToEnd() );
tr.Close();

rtb.Paste( );
Avatar billede sh1986 Nybegynder
22. december 2005 - 10:25 #8
scope.. tak for dit svar ;) men det virker desværrer ikke :(...
men ved du om der findes et alternativ til richtextbox? eller måske alternativ til textbox som så bare kan indeholde links?
Avatar billede sh1986 Nybegynder
16. januar 2006 - 11:25 #9
Sry.. scope ville gerne have givet dig point.. men var ikke smart at afvise dig :( sry.