Avatar billede fifie Nybegynder
18. december 2005 - 19:04 Der er 10 kommentarer

Foreslag til firmanavn

Hej alle eksperter....

Vi sidder og skal lave noget opgave værk hvor vi skal bruge et rigtig godt navn til vores "firma" men vi er totalt ide´forladte, så håber at der sidder nogle med nogle super gode foreslag :)

Det som det drejer sig om er at vi skal bruge et firmanavn til en internetshop OG transport firma!!
Navnet skal jo så helst indikere hvilken branche her er tale om

webshoppen sælger alt muligt fra tøj til gips genstande og ja transportafdelingen søger for transport/fragt/kurer´kørsel.

Håber vi har forklaret os godt nok!

så sidder du inde med en ide til et rigtig godt gerne kort navn som er let at huske mv. så skriiiiv.

Bedste julehilsner herfra
Avatar billede flashnet Nybegynder
18. december 2005 - 19:57 #1
skal det være ét navn der omfatter to ting eller to navne der omfatter hvert sit? forstår ikke lige :P
Avatar billede fifie Nybegynder
18. december 2005 - 20:01 #2
det skal vøre et´navn!!
Avatar billede flashnet Nybegynder
18. december 2005 - 20:18 #3
Shop 'n Trans?????
Avatar billede fifie Nybegynder
18. december 2005 - 20:47 #4
ja det kunne måske også bruges :)  tak
er der flre forslag?
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. december 2005 - 22:22 #5
Det lyder ikke som om I er nået så lang endnu, til at I skal finde på et navn.
Hvad er jeres profil? Hvad adskiller jer fra konkurrenterne?

Både delen med internet og delen med transport er jo noget som ligger "bagved" produktet.
Så det synes jeg slet ikke skal indgå i navnet. Hvad er det kunden skal se udefra?

Skal navnet indikere branchen?! Mon ikke det mere skal indikere produket eller den følelse man prøver at sælge?
Hvad er egentlig jeres målgruppe?

Når I laver en brainstorm på alle de ting vil den også kunne bruges til at finde et navn bagefter.

Fra tøj til gips.. det er jo at skyde rimeligt bredt - hvad med Rodebiksen?
Er den så'n en slags ti-kroners butik? Jeg mener, billige eller esklusive varer?
Hvad med "Fra Gips til Nips" :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
18. december 2005 - 22:23 #6
Er det b-to-b?
Avatar billede themom Nybegynder
18. december 2005 - 22:49 #7
Alt på Hjul :)
Avatar billede themom Nybegynder
18. december 2005 - 22:50 #8
WebWheel
Avatar billede roenving Novice
19. december 2005 - 05:11 #9
Prøv også at tænke lidt i slogans, for så kan det være, at I får den rigtige ide !-)

Lidt à la:

Bestil fra din stue, få det ved din dør !o]
Avatar billede fifie Nybegynder
20. december 2005 - 15:39 #10
Vi var nået sådan rimeligt langt, men fandt så desværre ud af at det navn vi havede valgt var brugt !

Nu er det ikke så meget lige 10´kr ting vi ville sælge, men måske mere noet af diesel jeans men også brugsting osv osv

vores målgruppe er jo rimelig bred, alt fra unge til ældre hvad der angår websalg - transportdelen er jo så til både firmaer osv

Det med slogan lyder godt, det må vi finde ud af når vi finder et godt navn
,men foreløbig tak for jeres hjælp