Avatar billede computerphper Nybegynder
18. december 2005 - 16:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddiske til Netgear storage central

Hej eksperter,

Jeg skal have fat i en form for LAN-backup og i den anledning har jeg kigget på denne Netgear storage central: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240430

Mit spørgsmål lyder så: hvilken harddisk er bedst at sætte i? Her snakker jeg mest driftssikker. Jeg ville gerne om I kunne give mig et direkte link til en god harddisk hos shg.dk (som selvfølgelig passer til Netgear).

Mvh,
Christian
Avatar billede computerphper Nybegynder
18. december 2005 - 16:44 #1
Forresten, den må omkring 600-700 kr. Hvis jeg kan få en eller anden rigtig god harddisk for lidt mere, så er det også okay. På forhånd tak :)
Avatar billede a1a1 Novice
18. december 2005 - 16:59 #2
driftsikker så skal du have en der understøtter raid 1 (spejling af harddiske) og selvfølgelig have (min.) 2 harddiske i, det ser ikke ud som om at den har/kan det.

du kan IKKE være sikker på at en "rigtig god" (dyr) ikke går i stykker, SCSI hardiske (burde) holde bedere en alm. IDE diske (ATA / SATA), men koster også det dobbelte...

;o)
Avatar billede computerphper Nybegynder
18. december 2005 - 17:22 #3
a1: Ok, men hvis jeg så skulle følge dine råd, hvordan ville en netværksløsning så se ud? :)
Avatar billede a1a1 Novice
18. december 2005 - 17:34 #4
det kommer jo an på din økonomi ;o)

men jeg tror godt at du kan få en billig løsning med 2 IDE diske
edbpriser.dk siger at din har raid 0 og raid 1 (du skal have raid 1)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152207
Avatar billede computerphper Nybegynder
18. december 2005 - 17:40 #5
Så jeg kan altså købe min Netgear storage ting og så smide 2 RAID harddiske i?
Avatar billede computerphper Nybegynder
18. december 2005 - 18:20 #6
Jeg har lige købt den Netgear-box og en Western Digital-harddisk uden RAID. Håber det er fint, ellers må jeg finde ud af noget andet. a1, smid et svar og få dine point :)
Avatar billede computerphper Nybegynder
02. januar 2006 - 21:24 #7
Jeg lukker i mangel på svar.