Avatar billede m_els Nybegynder
18. december 2005 - 00:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hijackthis log

Er der en der gider hjælpe mig med denne log?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\STDSB.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE
C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Microsoft Money\System\urlmap.exe
C:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ofir.dk/
R3 - URLSearchHook: i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\apps\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: CCHelper Class - {0CF0B8EE-6596-11D5-A98E-0003470BB48E} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Basic\CCHelper.dll
O2 - BHO: i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O2 - BHO: (no name) - {FDD3B846-8D59-4ffb-8758-209B6AD74ACC} - C:\Programmer\Microsoft Money\System\mnyviewer.dll
O3 - Toolbar: Pa&nicware Pop-Up Stopper Basic - {B1E741E7-1E77-40D4-9FD8-51949B9CCBD0} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Basic\popuppro.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [STDSB] C:\WINDOWS\System32\STDSB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTPreset] VTPreset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O9 - Extra button: Money Viewer - {E023F504-0C5A-4750-A1E7-A9046DEA8A21} - C:\Programmer\Microsoft Money\System\mnyviewer.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {3BFFE033-BF43-11D5-A271-00A024A51325} (iNotes6 Class) - http://post.kbherg.dk/iNotes6.cab
O16 - DPF: {4A4B9560-E0F5-4CE0-8D69-6BA557C80B8F} (Ceye Object) - http://eyecadchertest.inforce.dk/VR/cadcher.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: VeriSign Updater (navi) - VeriSign, Inc. - C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe

På forhånd tak!
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2005 - 07:35 #1
Et hurtigt kig siger ren log, hvilke problemer har du?
Avatar billede kalp Novice
18. december 2005 - 09:49 #2
Der er forskellige meninger om disse 2 linjer

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

om ikke andet så skader det ikke, at du fikser dem.

Bortset fra det så er jeg helt enig fromsej
Avatar billede m_els Nybegynder
18. december 2005 - 14:43 #3
iexplorer processen bliver ikke lukket selvom man lukker internet explorer. Og så får jeg rimelig tit blå skærm.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2005 - 15:29 #4
Prøv at køre de to scannere fra denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede m_els Nybegynder
18. december 2005 - 17:25 #5
Log filer kommer her:

drweb:
-----------------------------------------------------------------------------
Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 106942
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 906 Kb/s
Scan time: 00:51:59
-----------------------------------------------------------------------------

Ewido:

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            17:16:29, 18-12-2005
+ Rapport-Checksum:        46D274E2

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} -> Spyware.Alexa : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@casalemedia[1].txt -> Spyware.Cookie.Casalemedia : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@ehg-yooxspa.hitbox[1].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@fastclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@hitbox[2].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@media.fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@microsofteup.112.2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@statcounter[2].txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Cookies\mitnavn@statse.webtrendslive[2].txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@adopt.specificclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Specificclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@adtech[2].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@servedby.advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\mitnavn\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\mitnavn@z1.adserver[1].txt -> Spyware.Cookie.Adserver : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2005 - 18:36 #6
Det ændrer ikke meget, prøv dette:
Hent denne fil, pak den ud og dobbeltklik på iereg.bat:
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

Klik på Start->Kør skriv SFC /scannow(bemærk mellemrum), klik OK.
Din CD skal sidde i drevet.
Genstart, se om det hjalp.
Avatar billede m_els Nybegynder
18. december 2005 - 18:58 #7
Det hjalp desværre ikke...
Avatar billede fromsej Praktikant
18. december 2005 - 19:39 #8
Så har jeg ikke bedre forslag end en Repair, der er en aldeles glimrende vejledning her:
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede m_els Nybegynder
18. december 2005 - 23:59 #9
Jeg fandt ud af at problemet var yahoo toolbar. Efter jeg har deaktiveret den, er problemet der ikke længere.

Læg et svar, så du kan få point for din indsats :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. december 2005 - 18:12 #10
Det kommer her.*S*